(#1481) 2010. augusztus 26., csütörtök
Fáy...
(rendelet) Megvoltak a pótvizsgák. A legújabb szabályozás szerint akárhány tantárgyból lehet a diák év végi osztályzata elégtelen, akkor is lehet javítóvizsgára mennie. A régi szabályozás, miszerint három tárgy esetén a tantestület beleegyezésével lehet csak, annál több tárgy esetén pedig semmi módon nem lehet továbblépni, évet kell ismételni, nos ez érvényét veszítette. Volt olyan diák, aki öt tárgyból bukott, ez a régi szabályok szerint tuti évismétlés, ezzel szemben most öt tárgyból jöhetett javítóvizsgára. Jött is, bár értelme sok nem volt. Annyi diák volt idén, aki el sem jött a pótvizsgára, és volt olyan is aki eljött, de csak hogy bejelentse, nem készült fel... Sokan voltak, akik a szóbelin semmit nem mondanak a feleltetõ tanárnak, a kihúzott tételt annak elolvasása után visszaadják. Az, aki ezt a módosítást kitalálta és beillesztette a megfelelõ törvénybe, iskolát, diákot, tanítást feltehetõen hírbõl sem ismer. Katasztrófa, hogy ilyenek alkotnak törvényt!
(javítóvizsga) Szerdán voltak az írásbelik - a közismereti tárgyakból illetve az érettségi elõtt tanított szakmai tantárgyakból van csak írásbeli, a szakképzés csupán szóbeli vizsgákat tart. Szerdn tehát nem volt nagyon sok diák, ezzel együtt elvacakoltam kicsit (elõtte) a diákok beosztásával. Nem lehetett tudni, pontosan ki az aki már ki is lépett (vagy már intézi is a papírjait), esetleg feladta és beletörõdött az évismétlésbe és ki az aki ezért vagy azért de eljön írásbelizni. Be kellett tehát osztani mindenkit. A létszám, akik tényleg megjelentek, végül is a kétharmada alig volt a listabelinek. Gond volt még, hogy pár vizsgázó esetében a buktató tanár már nincs itt (óraadóként lejárt a szerzõdése, nyugdíjba ment, más iskolába ment) - következõ tanévben majd a záró értekezletre kell egy bukottak listájával bekérnem ezeket a feladatokat és "letétbe" tenni, hogy ilyen ne legyen. (Nem volt nagy gond, de jó lenne ha ennyi probléma sem lenne). Csütörtökön a szóbeli volt, most több bizottságra osztottam, a buktatók szerint, így a nyolckor kezdõdõ szóbeliket még a mûszakiak is befejezték háromnegyed tizenkettõre. Nem szeretem dolog, amikor ad hoc alakul ki, az, hogy mikor is van az azt követõ értekezlet - a bukásról tantestületnek kell döntenie -, ezért egyre írtam ezt ki. Hamarabb meglett. Végül is a tantestület nem "szavazott át" senkit, ez mondjuk jó - milyen már az, hogy a szaktanár és az e tárgyat tanító kollégák azaz a bizottság elégtelennek talál egy produkciót amit a tantestület felülír...? Az persze más kérdés, hogy a bukásig el sem szabadna jutni, ez diák és tanár együttes felelõssége, az hogy mégis "sikerül" eljutni pedig bizony közös kudarc, de ez van. (Voltak évek amikor az ATV, ahogyan egy kollégám erõs gúnnyal nevezte régebben, azaz az Augusztusi Tanulmányi Verseny) tömegsport volt, ehhez képest szerdán és csütörtökön sokkal kevesebb diáknak kellett ezt a tortúrát végigcsinálnia. A végeredmény vegyes: páran feladták és más suliban folytatják, sokan valahogy összekaparták az elégségest (õk? a kérdezõ tanár? végül is talán mindegy), de sajnos sokan nem, õk megint abban az évfolyamban kell hogy próbálkozzanak a következõ tanévvel, ahol júniusban a tanévet befejezték. (Sajnos az enyéimek közül is: egyikük végleg feladata és szakiskolában folytatja, másikuk pedig egy évfolyammal lejjebb - nagyon sajnálom, de nem tudok nem arra gondolni ilyenkor, hogy az év végéhez közeledbe hányszor és hányszor hoztam, hoztuk szóba osztályfõnöki órán azt, hogy baj lesz és hányszor de hányszor legyintett magabiztosan a diák, széles vigyorral: "Á, meglesz az..." Nem lett meg mindenkinek... Most már még kevesebben vagyunk, 26 fõvel vágunk neki a legutolsó, nekik a 13. évnek. Ezt nagyon sajnálom, akármit tettem és teszek, a létszám erõsen fogy. Sok nagyon jó képességû diák ment át másik iskolába, volt aki költözés miatt ment el és volt, aki menni akart, de itt tartottam. Ezzel együtt is 33 fõbõl a véghajráig sajnos csak 26-an jutottak el... Ez nem jó!)