(#1373) 2010. április 21., szerda
(feladvány) Fõnököm egy 15-es osztályban tanít mûszaki számít-sokat. Õ mesélte: a napokban íratta meg a fiatalemberekkel az egyik utolsó dolgozatot, összetett számolási példa. Javítva utóbb ezeket, feltûnt hogy akik eddig mérsékelten teljesítettek, most milyen kerek megoldást adtak, szépen három tizedesjegyig kiszámolva a részeredményeket, végeredményt. A dolgozat kiosztása elõtt a példákat közösen is megoldották, persze hoyg az egyik ilyen tanulót szólította fel, ha már a dolgozatban ilyen szépen sikerült, a táblánál is csinálná azt meg. Itt jött az elsõ meglepetés: a srác totál tájékozatlan volt a témában, lövése a megoldásról nem volt. Hatan voltak akiknek a korábbi teljesítménye és a dolgozatmegoldása ennyire nem állt összhangban, egyikük sem tudta a korábban a helyén papíron mutatott teljesítményét megismételni. Mint kiderült, az utolsó karakterig a tankönyv megoldását prezentálták a fiatalemberek papíron ami azért nem rossz teljesítmény, tudva hogy puskáztak, tudva hogy hatan tették és tudva hogy igen nagyon figyelve lettek közben.
(megfejtés) A talány megfejtése egyszerre nevettetõ és elgondolkodtató. Mint kiderült – nem tudom hogyan – a dolog a mobiltelefonokkal, a fényképezõs részükkel volt megoldható... Amíg a Fõnököm a példához való rajzot elkészítette, a kölök kifényképezte a könyvbõl a megoldást, ettõl kezdve a telefon mert rendelkezésére állt, számológépnek ezt használják, rendelkezésre állt a lefényképezett példa is... Három tizedesjegy pontossággal... Ennyit a telefonok ilyetén használhatóságáról...