Nem görcsölök a poszt címével: ilyen, hát ilyen. Ha naponta írok és naponta sokfélét, akkor a cím úgysem lehet a cikkel kapcsolatban releváns...
Orsi megkapta az adószámát, legalább is õ annak emlegeti, valójában adóazonosító jelet kapott: ez a kocsija átírásához kell. Most viszont az a baja (mármint azért nem viszi el átíratni), mert hogy pénteken lejár a zöldkártya, vigyem be a suliba. Mondjuk eredetileg még õ akarta behozni, de ezek szerint a pénteki program (gondolom, Lacival, vagy kivel) fontosabb mint a kocsi, meg úgyis hozzánk hozza, hát vigyem be én. Kicsit aggódom, mert ezt a hatalmas batárt én még soha nem vezettem, de majd lesz valahogy. Szóval pénteken vihetem zöldkártyázni a verdáját. Mire nem jók a szülõk :)
Esik. Az idõ vigasztalanul borult, hideg ugyan nincs de ez meg a folyamatos esõ elég bubánatossá teszi az idõt is, az ember kedvét is. Ma négy órám van egymás után: az elsõ mint minden nap, a sajátjaimmal kora reggel. Access a tananyag, ez egyébként sem szokta a diákokat nagyon érdekelni, de mert korai is az idõpont, álmosító is az idõ, hát elég nehéz munkaára fogni õket, friss önállö ötletek prezentálására bírni a kis csapatot. A második óra a 13G-sekkel SolidEdge, velük a komplex testmodellezésnél tartunk. Egy nem könnyû feladatot kaptak, nehezen ébrednek õk is (nekik ez a napi elsõ óra) habár a csoportban akad két-három fõ aki egészen szépen halad, egészen összetett feladatokat is remekül: gyorsan és jól meg tud oldani. Sajnos, akad viszont olyan is, aki az alapokkal sem jött eddig egyenesbe... Mindegy, majd meglátjuk, a mostani órai feladat dolgozat, majd az eredmények mutatják, mennyire haladt a csapat... Ezt a gyönyörûséget csináltuk meg:
Ezt a szépséges szép testmodellt csináltuk meg órán...
A következõ órán ugyanazt a 15-esekkel is megcsináltattam de habár õk régebb óta ismerik ezt a programot és alapos mûszaki képzést is kaptak, de a jelenlevõ kilenc fõbõl csak egy volt képes megcsinálni. A 13-osok közül egy teljesen befejezte, egy pedig majdnem. Összességében a 15-esek nagyon alulmúlták most magukat!
Végül a mai negyedik órám megint a sajátjaimmal volt, megint Access. A feladat ugyanaz, de ezért vagy azért (jobbak tehát gyorsabban lehet velük haladni, avagy többször találkoztam velük nem nulladik órában, a nulladik ugyanis nem 45 hanem csak 40 perces), szóval velük elõbbre tartok. Ezt majd a holnapi dolgozatfeladat összeállításánál kell figyelembe venni...