(Kora reggel) A tavaszi szünet előtti utolsó előtti nap (csütörtökön még tanítunk). Mondjuk ez így elég kacifántosan lett megfogalmazva, de egészen biztos vagyok abban, hogy a diákok „érzik” a szünet közelségét...
Szövegszerkesztés... Nem tartják a diákok nehéznek, amint hogy nem is az, ha eléggé figyelnek. A helyzet az, hogy nem figyelnek –a szövegszerkesztés nem szokott érettségin olyan jól sikerülni, mint sikerülhetne. Most a Maxim kiadó "10 próbaérettségi informatikából (középszint - írásbeli) CD melléklettel" c. könyvéből kapták meg a Vekker c. feladatot. Ez körlevél, de a nulladik óra csek 40 perces, a 60 perces feladat eleve esélytelen, ezért az alapdokumentum megszerkesztése lesz csak órai munka. Igaz: egy hasonló meg holnap számonkérés...
(Kissé később, délután) A két óra a srácaimnak megvolt. Érdekes módon, a németesek, akik általában gyengébb teljesítményt mutatnak, egészen szépen haladtak a szövegszerkesztés feladattal, az angolosok, akiknek ha kicsivel is de több idejük volt illetve akik általában jobb teljesítményt nyújtanak a gondolkodtató feladatokban (táblázatkezelés, adatbázis-kezelés), alulteljesítettek: még annyit és olyan szinten sem készítettek el a feladatból, mint a legtöbb németes. Kíváncsi vagyok, a holnapi dolgozatban mit produkál az egyik és a másik csoport.