(4:37) Tegnap leadtam az érettségi dolgozat javítás rám eső részének (informatika) majdnem a kér harmadát, ez volt határidős. Éppen hogy meglett :( Hátfő a maradék felének és szerda a maradék maradékának :) a leadási határideje, ez menni fog. Ment ez a mostani is de mivel kissé alábecsültem a munka időigényét és ezért későn kezdtem bele, hát a végén nagyon kellett hajrázni. (Még szaktanári jelentést kell a tegnap leadott két osztálynyi dolgozathoz de remélem ezt ma délelőtt meg tudom csinálni.) Apropó szaktanári: jó lenne elfelejteni ezt a szaktanári jelentés dolgot, nagyon nem szimpatikus. Egy kolléga vetette fel valamelyik levelező listán, miszerint alapvetően ellentétes a kétszintű érettségi koncepciójával. Habár ott és akkor nem értettem vele egyet, utóbb (és sokszor) belegondolva azt kell mondjam, mindenben igaza volt és van... Az érettségi a produktumról szól, a vizsgadolgozat elkészítéséről. Nem arról, kit mennyire szeret vagy szeretett a szaktanára – habár a tanítás során vitathatatlanul fontos mozzanat ez is – a vizsga teljesítményét pedig egyértelműen, remélhetően objektívan és más iskolák beli munkákkal összehasonlítható módon jellemzi a kijavított dolgozat. Mit kell ehhez még hozzátenni szaktanári jelentéssel? Sajnos azonban minden javító kolléga csinál ilyet és én sem bújhatok ki alóla. A legtöbb amit tehetek, hogy nagyon szárazan a tényekre hagyatkozom – persze akkor meg minek, hiszen ott a dolgozat... Semminek, de hát nem ez az egyetlen, amit meg kell csinálni akkor is ha sok értelme nincs...
(Tulajdonképpen nem is erről akartam írni... Nem tudom már, miről, de ez csak úgy adódott, csak úgy kanyarogtak erre a mondatok mint poros úton a kifolyt víz. Mintha a post magát írná...)
Igen, erről akartam írni... A sajátjaimmal befejezem a programozást: az év hátralevő részében a felhazsnálói alkalmazásokat ismételjük át, az érettségi feladatok kivállóak lesznek erre. (Gondoltam rá, hogy dolgozat formájában oldjuk meg, de ahhoz kellene hasonló előkészítő feladatokat csinálnom amire most végképp nem lesz időm, másrészt elvileg a megoldásokat a diák is ismerheti mert az OKÉV lapon azok a vizsga napját követően publikusak. Nem hiszem, hogy tényleg ismernék, de a lehetőség adott...) Sajnálom, hogy a nekem legkedvesebb témakör, a programozás ilyen szinten nem érdekli őket. A tegnapi dolgozat feladat végtelen egyszerű volt, aggódtam is hogy mindenki 100%-os megoldást ad be és akkor hol marad a differenciálás. (Nem javítottam még ki de úgy látom, a differenciálással valóban baj lesz, igaz: nem a 100% hanem sajnos a 0% körül. Rátesz erre egy lapáttal az is, hogy heti öt órában rengeteg jegyet szereztek, mostanra, a huszon- vagy harmincvalahanyadik osztályzat olyan sokat az átlagon már nem befolyásol, ezért azután nem is nagyon törik magukat...) A feladat három bekért számból kiválasztani a legkisebbet és a másik kettő szorzatát ezzel elosztani. Hasonlót nem csináltunk de ez szándékos volt, nem akartam hogy egy régebbi listát írjanak egyszerűen (és sajnos többnyire eléggé hibásan) át megoldás címén. Hát nem tették de elég kevesen jutottak el az egyáltalán működő programhoz :( Egy megoldás:
Az utolsó program listája, amit az enyéinekkel feldolgozok... Pedig még annyi érdekes dolog lenne... :(