Szokásos, lóhalálában nap... Kezdődött a sajátjaim órájával, két napja egy egyszerű (az érettségi nehézségét el nem érő) feladattal Excel-ből számonkérés volt. Átnézve – még nem javítottam ki – lesújtó hogy mennyi mindent elfelednek! Ma órán megoldottuk közösen (majdnem egészen), hát az összetett függvényekkel, az INDEX() meg a HOL.VAN() függvénnyel nagyon nem boldogulnak. Pedig majdnem valamennyien szeretnék letenni év végén az érettségin informatikából – hát nem lesz könnyű felkészíteni őket...
Utána, első órában hospitáls... Nem lenne kötelező, de nem is tilos :) hogy igazgatóhelyettesként a saját osztályom, a 11E valamennyi óráját végiglátogassam. Jó ez, első kézből szerez információkat az ember, milyen is egy-egy tanóra belülről – amiről egyébként, ha probléma van (értem ez alatt például hogy sok diáknak gyenge az érdemjegye vagy egyéb), csak egyik oldalról és még a legnagyobb (diák)jóindulat esetén is csak némileg torzítva kap információt az ember. Ma egy fiatal kolélganő biológia óráját néztem végig. A srácaim viszonylag csendesek voltak (bár engem még az a kevés buta közbeszólás is zavart), a tananyag meg kimondottan érdekes. Na, ez valószínűleg egyéni véleményem, a srácaim nem nagyon szeretik sem ezt, sem más tárgyakt sem – nagyjából semmilyen tárgyat, hát ez van. A tananyag a növény funkcionális részei volt, ami így első hallásra nem túl érdekes, de a tartalma annál inkább. Mondom: nekem, a srácok majd elaludtak... Kár, hogy annak idején nekem szakközépiskolában nem volt ilyen tantárgyam, ez van.
Péntek, a fogorvos jött ismét, szűrővizsgálat... Az elmúlt három héten (az elmúlt héten nem voltak) a 9A és a 9B majd a 9C és a )e osztályok lementek; ma a 10A és 10B került sorra... Jó, hogy itt a suliban és tanítási időben lehet ezt megtenni, mivel tavaly és azelőtt a Lenhossék utcai iskola fogászatára kellett az osztályfőnöknek átkísérnie a tanulókat – na azt nagyon utálta diák, osztályfőnök. Változott a helyzet, most ide jön a Mester 19-ből az ottani iskolafogorvos, itt szűri a diákokat. Ez persze most nekem többlet munka, meg kell oldani hogy a diákok rendelkezésre álljanak és a szaktanárok sem örülnek ennek túlságosan. Azok főleg akik nem osztályfőnökök és nem nagyon tudják, a másik megoldás mennyire nem volt jó. Úgy látszik, igazán jó megoldás nincs is...
Közben helyettesítés... A kilencedikesekkel a WEB használat elég jó téma: ezzel azért nagyon nem kell beleszólnom a kolléganő által követett tanmenetbe, de azért valami tananyag... A tizenkettedikesekkel adja magát: az érettségiről és ezen belül az informatika érettségiről esik szó, egy tizedikes csapattal meg a HTML szerkesztés rejtelmeiről beszélünk. Végül is így tényleg nem csak gyerekfelvigyázás az óra...
Előkerestem a tavalyi anyagot, a délutáni, kettő és hat között tartandó főiskolás foglalkozásra... Eddig minden ilyen elméleti foglalkozás végén egy rövid írásbeli munka az értékelés alapja. Most a tantárgy (adatbázis építés) kettő péntek délután kerül feldolgozásra, adja magát a dolog, hogy most elmélet, a következő foglalkozás elején majd számonkérés, akkor gyakorlat, majd kapnak egy feladatot amit vissza kell küldeniük és erre is jegyet kapjanak. Ugyanezzel az évfolyammal a HTML-lel ez működni látszik, egyre másra jönnek vissza a feladatok és nagyjából a többség maga is csinálta. (Egyik évben volt, hogy karakterre ugyanazt adták be ketten, hát ilyen most még nem volt és remélem nem is lesz). Azt persze egészen biztosra nem tudom, nem tudhatom hogy a hallgató maga készítette-e el a feladatot vagy valakivel megcsináltatta, de hát ez az otthoni dolgozatokban mindig benne van sajnos... Az órai prezentációt igyekszem annyira lecsupaszítani hogy az anyag harmadát tartalmazza, a többi „csak” szóban hangzik el. Legyen hasznos a helyi jegyzetelés: aki nincs itt, annak legyen nehezebb, nem szeretem amikor ilyen vagy olyan okból kivonják magukat az óralátogatás alól Sokat ezzel nem tudok tenni, de akkor is bosszant...