(#775) Vasárnap, pihenőnap... A pénteki JavaScript foglalkozás során nem dolgoztam fel annyit, mint amennyivel készültem, ma azzal kezdtem hogy megcsináltam a pénteki prezentációt, azaz a pénteken elvittet ott lecsonkítottam, amit tényleg feldolgoztunk, áttettem PDF-fé (nem másolható belőle szöveg és nem nyomtatható – járjanak csak órára a hallgatók!), és azt tettem ki a NIVO-ra. Ezután abból, amit a péntekre szántból levágtam csináltam meg a következő pénteki prezentációt. Azt tapasztaltam, sok a csak példák alapján való „nyomulás”, a következő péntekre kicsiny elméletet is akarok. Jó lenne az első foglalkozáshoz képest kicsit többet hagyni a hallgatók önálló munkájára is, majd meglátjuk lesz-e belőle valami. Aztán elakadtam, nem tudom az OOP-t lehet-e és kell-e JavaScript környezetben tanítani. A hallgatók tanultak már Java-t és abban állítólag volt OOP, viszont DOM nem volt mert nem lehetett: azt hiszem erre kellene itt a hangsúlyt fektetni. Így a következő péntekre szánt anyag egyik fő vonása hogy problémát vetünk fel és megpróbálom velük megoldatni, illetve a másik az, hogy a DOM elemeire koncentrálunk.
Ezután elővettem a szombati, a következő heti szombati anyagot: a másodéves főiskolásoknak hálózati ismeretek 2 a tárgy neve. Nem egészen értem azt, aki a tantárgyakat összeállította: egy könyvárban dolgozó informatikát használó könyvtárosnak inkább lenne szüksége XML, CSS ismeretekre, akár JavaScript-re is, de hogy hálózati ismeretek kettő tárgyban mi a fenének kell nekik, nem tudom. Na mindegy, értelmes anyaggal kitöltjük majd a szombatot kilenc és délután öt (!) között. Ez utóbbi mindig bajos, mindig elszivárognak a hallgatók mindenféle indokra hivatkozva... Elhiszem, hogy a levelező képzés nem egyszerű de kissé a képzés komolyságával kapcsolatos finom hallgatói kétséget vélem megtapasztalni amikor az ötig tartó foglalkozáson négyre már csak olyan 70%-os a jelenlét. Ha én komolyan veszem, jó lenne ha ők is komolyan vennék. Nem tudom, nem erős-e, lehet most megpróbálkozom vele: a záró számonkérés és a vizsgajegy négy és öt között – aki hamarabb távozik, majd szóbeli beszámolóval kap jegyet... (Aztán lehet hoyg mégsem keménykedek :))
Ha már pihi, akkor elővettem a Fáy-beli kilencedikeseimnek kiadott dolgozatfeladatot. Nem egyszerű de nem is olyan nehéz – ehhez képest a fiúk pocsék megoldásokat adtak be. Rendes, jókedvű kis csapat de kicsit komolytalanok is, és a munkakedvük valahol a béka feneke alatt van (talán három-négy diákot leszámítva). Szóval – reggel lett és este, a hetedik nap :):)