(#909) 2009. június 7., vasárnap este
Feladatkészítés, sokfelhasználhatóságos :) módban...
Vasárnap délelõtt persze sok értelmeset nem csináltam... A blog-beli post-okat szerkesztgettem, hát azért ez annyira nem hasznos dolog... Utána a hétfõi kettõ órámra csináltam feladatot: a kilencedikeseimmel már csak pár óra lesz, a sajátjaimak mellett nekik kell a hét végére jegyet, évvégi osztályzatot csinálnom. A tavaszi félévben nem sok jegy született, mondjuk ott van talonban a házi feladatuk, azt sem értékeltem még, egy papíron írott és egy gépen írott programozás dolgozatuk, hétfõn nyomunk egy prezentációkezelés dolgozatot és még egyet kellene ezen a héten. Nem sok, de a megméréshez elegendõ talán...
A mostani két középszintû érettségi (magyar és idegen nyelvû) prezentációkezelõ feladatát alakítottam kicsit feladattá. A magyar lesz az órai gyakorlás, az elsõ órán ezt nyomjuk le, a másik, a nem magyar érettségizõknek szánt meg a dolgozat. Szerencsére mindkettõ az OKÉV lapon megvan, igaz PDF-ben de szerencsére másolni ehet belõle szöveget – tényleg, vajon miért nem másolásvédetten teszik ki, amikor pedig az OKÉV elég sok pénzt költ ezen feladatok kidolgoztatására. Na mindegy, végül is ha az ember feladatokat akar ebbõl, ezekbõl faragni, kimondottan jól jön hogy nem szerkesztés-védettek. Szóval innen kiszedtem a szöveget, ezt a szokás szerint egy Word állományban összeszerkesztettem, ennek az eredeti PDF használatával szemben megvan az az elõnye, hogy a feladatot alakítgathatom. OK, hogy jobbat mint amit az érettségire a magas grémium :) csinált, magam sem tudnák, de más egy 20 percre kalibrált érettségi feladat, más egy órai gyakorló feladat és más egy dolgozat feladat
Eddig nem csináltam ilyet, meglátom mi a haszna: most minden részhez ami pontot ér, már a feladatban odaírtam, ennyit meg ennyit ér. Lehet persze, hogy ennek pont ellenkezõ a hatása és rossz értelemben vett taktikázásra sarkallja a diákot, majd meglátjuk. Most ment le a másodévesek szigorlata a fõiskolásoknak, na ott is ilyen, ezen feladatok kellenek: mindjárt el is tettem e kettõt az egy év múlva sorra kerülõ beugróra, most kissé ötletelve kapkodtam össze a feladatokat, jó lenne jövõre kicsit átgondoltabban.
Egyfelõl közelíteni a nehézségi szinteket – bár ha nem mindenki ugyanazt a feladatot kapja a beugrón, ami egyebek miatt nem lehetséges akkor ez csak illúzió – másfelõl meg kicsit a fõiskolások gyakorlatához igazítani. Ez azt jelenti, hogy el kellene a szövegszerkesztést hagyni, ilyet úgyis csinálnak másutt, illetve be kellene a WEB lap készítést venni, ez meg egyébként is anyag a szigorlati tételekben (mint az adatbázis-kezelés), de ezen feladattípusok esetében is bele kellene a fõiskolásoknak olyan tudáselemeket venni, ami a középiskolásoknak nem tananyag. A középiskolás feladat ezzel együtt is jó alap, csak így egy feladat több változatban lenne meg: mondjuk órai gyakorló a középiskolásoknak, dolgozat a középiskolásoknak, és fõiskolás feladat – utóbbinál nem venném ketté a gyakorló és a számonkérõ feladatokat...)