(#1183) 2009. december 02., szerda
(Reggel...) Enyhe, borult, párás az idõ ma, nem decemberi, nem igazán téli hanem késõõszi 8esetleg koratavaszi – de az még odébb van). Reggel a postaládámban találtam a következõ „szeretem” feladatot, valami esélyegyenlõségi adatszolgáltatás: egy szép nagy Excel tábla és oda kell okosságokat beírni. OK, aki tõlünk kéri, maga is adatszolgáltatásra kötelezett, de fel nem fogom, mi a fenére jók ezek a sok száz iskolából begyûjtött majd összesített, átlagolt, szórást számított és tudomisénmi feldolgozáson átment adatok. Na mindegy, parancs, nem a célját kell nézzem hanem végre kell hajtani. December 10-én határidõs, nem vagyok még elkésve, de ahogy belenéztem, fontos vagy nem, lesz vele bíbelõdés rendesen. Sajnos nem elegendõ az októberi statisztika egyes értékeinek átmásolása, sok olyat is kérnek amit ott nem vagy nem bontva kellett megadni. Hogy a dolog izgalmasabb legyen, a KIR ugyan nem változik (igaz, allig valamit lehet kivenni belõle) de az F2, ahonnan elég sok adat kinyerhetõ lenne, hétrõl hétre változik, soha nem lehet ugyanott és úgyanúgy megtalálni benne valamit amint legutóbb. Ez hajmeresztõ, ettõl meg lehet bolondulni – ha az elektronikus napló során is ez lesz, ilyen lesz a környezet, az teljes csõd lehet! Ezzel majd kezdenem kell valamit – de ez még odébb van. Szóval ma is jól indul a nap. Még szerencse, hogy a kicsikkel helyettesítés kapcsán lesz elegendõ órám ma :):)
(Késõbb...) A kicsikkel majdnem meg is volt a kettõ óra: akasztják a hóhért, mert most éppen az a csoport került sorra a fogorvosi szûrõvizsgálattal kapcsolatosan, azaz az elsõ óra utáan alig kezdtem el a másodikat, ugrott az óra mert a srácoknak a fogorvossal volt találkájuk. Ez van. A papíros számonkérés megvolt az elõzõ napi, a hálózatokkal kapcsolatos tananyagot feldolgozó óra anyagából. Ketten gyakorlatilag elégtelent hoztak össze, azért valamit kapirgáltak ezért a kettest megkapták de nagyon gyenge lett amit leírtak. A többiek nagyjából megcsinálták, általában igaz, hogy a részletek nem nagyon mennek nekik – persze tanulni kellett volna, szerintem mindannyian emlékezetbõl írták, amit írtak.
A tantermi órán szerettem volna az elméleti tananyaghoz kapcsolni a helyiértékes számolás feldolgozásával a tevékenységet, nem ment mivel az elõzõ órai feladatból volt, maradt még annyi, hogy ebbõl sokat ne tudjunk végezni. Általában is: eszük ágában sincs tempósan dolgozni: ha nem is foglalkoznak mással, egészen egyszerûen csak bambulnak a gép elõtt, jobb esetben semmit nem csinálnak, rosszabb esetben kitágyalják, hogy a bal- meg a jobboldali szomszéd miért csinálta rosszul amit csinált. Ennyi. Intenzív tanári jelenlét kell ahhoz, hogy munkára lehessen fogni õket.
Majdnem kész a következõ adatszolgáltatás, ez valami esélyegyenlõségi felülvizsgálathoz kell. Ez sem értelmesebb, mint a többi és sajnos olyasmiket kérdeznek, amik másutt nincsenek meg: az elmúlt tanévben hányan buktak, hányan évismétlésre, hányan morzsolódtak le... (Mondjuk ez utóbbit azért pontosabban is megfogalmazhatták volna...) Mindegy, már csak pár szám hiányzik, aztán mehet ez is, nem tudom mit kezdenek vele de az nem is az én dolgom, én teljesítettem a határidõs feladatot.
Délután jött vizsgázni egy elsõ éves hallgató, csak neki lett elégtelen az operációs rendszerek feoglalkozás vizsga végén a felmérõ. Pedig semmi mélyelméletet nem kérdeztem: mappaszerkezetet kellett létesíteni, egy elõre elkészített HTML típusú nevét átírni és az állománytartalmat is kicsit módosítani. Az eredeti feladatsorban még négy kép (csoportos) átnevezése is volt, ezt most kihagytam mert ez eléggé TC függõ, ez elég speciális, ott a gyakorlat végén helyén volt mert éppen akkor használtattam velük de lehet, hogy a hölgy nem TC-t használ állománykezelésre (nem hiszem), ez nem lett volna fair... Utána az elméleti anyagból kettõ kérdés (a gyakorlaton három volt), és ennyi... Összességében nem nehéz, tartottam is kicsit tõle hogy komolytalanul könnyûnek fogja tartani. De nem. Ellenkezõleg... Az eredeti foglalkozás zárófeladatát tanulta meg és szóvá is tette, hogy ez a mostani nem pontosan ugyanaz... No hiszen... Sajnos azt hiszem alapvetõ hiányosságok vannak az ismereteiben: a szöveges fájl és a mappa nem egészen különbözik számára, a mentés nem alapértelmezett neki és a mappaszerkezetet sem látja át. Mindegy: a hölgy vette magának a fáradtságot és foglalkozott vele, eljött, rászánta az idejét... (Érdekesség: amikor a foglalkozás végén nekikezdtünk a feladatnak, éppen p vetette fel hogy hazavinné és majd a gyereke segít megoldani :):) Aranyos ötlet, de hát nem a gyerekének kell levizsgáznia... És aki ilyen diplomát kap, nehogy már egy mappaszerkezet készítése és az abban való navigálás probléma. Most is elhozta magával a hölgy a lányát, nem tudom mi okból, lehet, esetleges segítségként – de hát a vizsga nem errõl szól...)