(#1398) 2010. május 20., csütörtök
A 03-as terem hétfõn délután elõkészítve arra, hogy egy ideiglenes géptermet alakítsak itt ki
A 03-as terem, az OKJ-s vizsga interaktív feladatához egy ideiglenes géptermet alakítottam itt ki: szerdán délután, sorra kerültek ide a gépek: asztali és laptop...
A 03-as terem, az OKJ-s vizsga interaktív feladatához egy ideiglenes géptermet alakítottam itt ki: szerdán késõ este egy-egy gép hálózatos elérését megcsinálva telepítettem is rá a megfelelõ programokat
A 03-as terem,a bontás elõtt pénteken kora reggel: a 09E-s csoportommal bontottam le, elõtte azonban megörökítettem. Ha már ennyit dolgoztam vele, még ha teljesen feleslegesen is...
(OKJ-s vizsga) Idén volt elõször az új OKJ szerinti kompetenciaorientált moduláris – a kifejezések valami kanonikus szövegbõl – képzés vizsgája. Sok változást hozott, ezek többsége egészen hajmeresztõ, ijesztõ elképzelni, hova halad a világ, ha a következõ évtizedek autószerelõi számára nem a szerkezettan, nem a mûszuaki ismeretek a legfontosabbak, hanem a kocsimosás és a számlakiállítás! Ez persze nem az én asztalom, errõl nem tudok sokat írni, csak remélem, nem idióták alkották meg a tantárgyi programot és a vizsgakövetelményeket...
Az viszont nagyon is rám tartozik, hogy az egész napos (szó szerint! 08:00-tól 15:40-ig tartott) vizsga egy 30 perces úgynevezett interaktív blokkjában gép elé kellett ültetni mind a nyolcvanvalahány végzõst. Ez még az érettséginél is durvább, ráadásul az alkalmazandó adatbázist interneten kellett elérniük. Na a Sulinet-es vonalon ez eleve sikertelenségre lett kárhoztatva! Fogalmam sincs, miért kell a technikus képzésnek miért sarkalatos pontja, hogy egy leendõ technikus a net-en tudjon szakmai konferenciáról anyagot keresni és azt egy Word táblázatban 13 pontos TimesNewRoman betûkkel sorkizártan megszerkeszteni – ennél még a közismereti informatika érettségin is többet kell csinálni, ráadásul nem kell a net-et nyüstetni. Egy katasztrófa volt – ha jövõre ilyen lesz nem tudom mit tudunk vele kezdeni, de ekkora sávszlességen nagyjából esélytelen a dolog.
(ideiglenes infó terem) Minden véleményemmel ellentétben: egy géptermet össze kellett rakni – a többi készen állt, ami az érettségire jó volt, erre a harminc percre is jó volt, „csak” a helyi DHCP szerverbe, az IP számot osztogató gépbe kellett a gépek fizikai azonosítóját bejegyezni. Az ideiglenes gépterem összeállítása azonban nehezebb diónak bizonyult. A gépeket összeszedni nem volt nehéz, a könyvtár gépei, egy tanári meg a szülõi fogadó gépe asztali gépként és egy elektro labor laptop-jai kiadták a szükséges 24 gépet. (Kettõ ezek közül használhatatlannak bizonyult, egy harmadikat pótolni tudtam egy másik laptop-pal, végül is 22 mûködõ géppel azért a terem a célnap megfelelt.
A dolog neheze a csatlakozási pontok megteremtése. A 03-asban van internet elérés, hála Etának aki az akkor még én termemben a enyéimekkel angolon Internet-rõl leszedett cuccokat akart bemutatni ezért egy vagy másfél éve csináltunk oda a kivetítõs gépnek internet elérést. Ez most nagyon jól jött: a másodikon kivettem egy tanáriból egy 16 csatlakozópontos (port) jelelosztót (switch). A baj csak az volt, erre este kellett rádöbbennem, hogy 22 gép bekötésére ennyi nem elég! Szerencsére a rendszergazdai szobában találtam egy üzemképes, 16 portos switch-et, ezt cascade-olva (összekapcsolva a másikkal) máris elegendõ volt a csatlakozószám. Most már „csak” a 22 géphez csatlakozókábeleket kellett készíteni, kábelenként kettõ RJ-45-ös csatlakozót fel-krimp-elve, na ez az ami nekem mindig nehezen ment. Szerencsére van kábelteszter, ezzel legalább azt le tudtam ellenõrizni, hogy a készített kábel üzemképes-e. A laptop-ok esetén még a Novell kliens programot is fel kellett tenni, a cél ugyanis az, hogy a gépek fel tudjanak jelentkezni a szerverre, és internet elérés legyen mindegyiken, azaz még az IP címet osztogató DHCP szerverbe is be kellett ezeket jegyezni. Nem probléma – de idõigényes, és csütörtökön hajnalban ebbõl volt a legkevesebb.
Azt hittem, ebben az évben nem kell a vizsgák kapcsán bent éjszakáznom, de tévedtem, mivel szerdáról csütörtökre csak bent kellett maradjak. Egyes apróbb dolgokkal még így sem végeztem, ezeket csütörtökön délelõtt tizenegyig, az interaktív kezdetéig kellett megtegyem. Meglett...
A slusszpoén: felesleges volt... Az interaktív helyett egy 30 perces feladatlapot oldottak meg a diákok, mivel egészen egyszerûen nyolcvanvalahány gép interneten nem tudja elfogadható ebességgel elérni a net-es AutoData adatbázist... Vanitatum vanitas...