(#1715) 2011. március 26., szombat
(utánégetõ) A sugárhajtású repülõgépmotorok gázkiáramlás közeli térbe való üzemagyan befecskendezését nevezik így. Plusz üzemagyag árán, túlterhelés árán extra energia, extra tolóerõ... Gyakorta az induláshoz kell: ha rövid a kifutópálya vagy nagy az induló tömeg... Forszázs!
LCs már csütörötkön sem volt jól, ez baj, de azzal ment el hogy igyekszik jönni pénteken. Nem jött...! (OK, elhiszem hogy nem lehet a holnapot biztosra tudni, de azt meg senki sem képes ezek szerint megérteni hogy a hezitálós bizonytalankodós „akarok jönni, lehet hogy jövök” nem valami nagy segítség nekem, amikor arról van szó, hogy kell-e helyettesítés vagy nem.)
A dolog annyival volt most könnyebb hogy mivel csütörtökön különösebb kockázat nélkül komolyabb tétekben le mertem volna fogadni, hogy õ nem lesz, megcsináltam még pénteken a helyettesítését. Aztán reggel kiderült, sajnos csak olyan háromnegyed hát magasságában, hogy SzFA sem lesz. Ez kissé „szíven ütött” mert ekkor már látszott,nagyon rövid lesz az a kifutópálya, kellene az az utánégetõ: hátkor megérkezett a TMPK egyik vezetõ tanára egy tanárjelölttel és egy másik is jött: mindketten négy-négy órát akarnak letanítani, itt kezdtek kissé sûrûsödni a dolgok. Elõzetes beszélgetés arról, hogy a csoport akinél hamarosan óra lesz, mit is tanult eddig a tananyagból (Java alapok) aztán óra...
A hallgató aki az órát tartotta, ha jól vettem ki a szavaiból, akkor Java programozással foglalkozik (nem világos, hogy miért kell számára a mérnöktanári oklevél), a másik hallgató aki most pénteken csak hospitált (és aki április elején akar majd órákat tartani) viszont az Egyetemen tanít. Más korosztályt, persze... Az óra megvolt, természetesen más volt mint ha én tartottam volna, de ha erõsen figyel az ember – erõsen figyeltem :) – akkor hasznos következtetéseket lehet levonni. Én mindig igyekszem egész teljes, elejétõl végéig programokat megalkotni a srácokkal. Persze ez az esetek többségében azt jelenti hogy én hozom a programot, nem õk találják ki. Most a hallgató egy kész progrmocskát adott közre (nem utolsó sorban egy sokkal egyszerûbb megoldását az adatbekérésnek mint amit én csináltam a srácaimnak eddig és amit még levlistán kérdezve sem javasolt senki), és a diákok feladata a módosítás volt. Nem mondom hogy „csak”, de akkor is...
Az óra után nekem a kapuban a késõket kellett volna regisztrálni, egy osztályban nem szakszerûen felügyelni, helyettesíteni (ez gyakorlatilag csak gyerekfelügyelet) és a hospitált óra tapasztalatait megbeszélni. Egyszerre egy idõben három helyen három dolgot csinálni – ez akkora mutatvány amire persze nem vagyok képes. Hja, a negyedik a helyettesítés kiírása lett volna... A megbeszélés megvolt, de majd' egy teljes tanóra ment el vele, utána még azt is rögzíteni kellett hogy a másik hallgató mikor jön órát tartani.
Utána a helyettesítéssel kapcsolatos tennivaló, aztán a 10E-sekkel óra. Alig valamit tudtam velük végezni: az osztályozó vizsga körülményeit beszéltük meg, az adatbázis-kezelõvel kapcsolatban volt valami apróság ami érdemi munkának minõsül...