(#1727) 2011. március 31., csütörtök
(ennyi volt!) Amikor legutóbb errõl írtam itt, akkor még kérdõjeles volt de sajnos a kérdõjel eltûnt és valóban befejezett ténynek látszik az informatika mint középiskolai tantárgy kviezetése az oktatási rendszerbõl. A 39/2011. (III. 22.) Kormányrendelet tartalmazza, mibõl kell emelt szint 2013-tól a felsõoktatásban, és ebben bizony nem szerepel az informatika... Legalább ennyire fontos csapás a tárgyra nézve, hogy a felvételi pontok számításánál nem jöhet számításba mint természettudományos tantárgy, mert e rendelet szerint nem az!
Igen, sajnos ennyi volt...
A tantárgy szépen lassan kivész, mert semmi értelme ezt tanulnia a diáknak, ha a felvételi eljárásba a tantárgyat (nem az érettségit) nem számíthatja bele. Nem tudom, ez milyen hatással lesz azokra, akik nem vagy a végzéskor még úgy gondolják hogy nem tanulnak tovább, az azonban sajnos nagyon is biztosnak látszik, hogy pár év és ilyen tantárgy nem lesz. Az informatika tantermeket fel lehet majd számolni (lesz kettõvel több termünk – reméljük gyermek is lesz, akinek ott órát tarthatunk), a géptermek elöregedõ gépeit már nem kell felújítani, egyszerûen leselejtezzük és kidobjuk õket. A rendszergazda kollégával nem tudom mi lesz, feltehetõen azért gép még marad, habár ha nincs informatika oktatás, nem tudom a Sulinet-et miért tartanák fenn. Furcsa a jövõ...
Egy fórumon azt mondta valaki, nem kell bánkódni, hiszen lehet, éppen ez teremti meg a jólét alapját: amit most megtanítunk a diáknak annyiért amennyiért, azt a tantárgy megszüntetése után, ha a munkaerõpiac igényel ilyen tudást, gép- és informatikai rendszerek ismeretét, akkor majd fizetõs tanfolyamokon piaci kategóriaként lehet nekik majd megtanítani... Egy másik hozzáfûzés: érdekes, hogy ugyanakkor hogy megszûnik a közismereti informatika, ugyanakkor kötelezõvé válik az ECDL az adminisztratív munkakörökben. A leghajmeresztõbb azonban az, hogy egyes felsõoktatásban azért csak lehet plusz pontot kapni, igaz ez elég faramuci: a könyvtár-informatikus képzésben az informatikai alapismeretek tantárgy emelt szintû érettségije lesz az, amivel lehet többletpontokat szerezni. Ma nem az informatikai alapismeretek de a jóval emberibb informatika tantárgy érettségi példáinak megoldása is egészen komoly kihívás ezen képzésben. Mitõl fog ez megváltozni? És: aki informatikai alapismeretekbõl emelt szintû érettségit tesz, vajon egy nagyon reál, mûszaki emeletszintû érettségi után miért menne egy nagyon humán – és pocsékul fizetett munkával kecsegtetõ – képzésbe? Csupa kérdõjel... Pedig biztos van erre értelmes válasz – ilyen fontos döntéseket hozóak nem hibázhatnak ekkorát!