Korábban keltem, mint szoktam, a kilencedikeseimnek kell valami dolgozatfeladatot keresni. Nem nagyon örültem neki, de reggel nem volt odahaza net (mondjuk milyen praktikus, hogy Párizsban megszoktam a blog post offline összeszerkesztését?). Este még volt; ahogy végiggondolom, mert bár én nem használtam, a kisebbik leány valami zenét töltött éppen le... Remélem, nem lesz tartós a net nélküliség, nagyon megszoktam, hogy szinte mindig online lehetek... (Nem tudom, van-e valami kapcsolat ezzel, de késő délután és este a suliban is csak Sulinet volt, onnan ki más net-es címet nem lehetett elérni...)
A kliencedikeseim egy jó kis adatbázis-kezelő feladatot kapnak :) Remélem, nekik is tetszeni fog (kétlem, mivel dolgozat, ezért nem nagyon valószínű). Az NTK-s, 2003-as feladatgyűjtemény egy feladatát alakítottam kicsit át: inkább csal a szóhasználat más illetve az azóta megjelent érettségi feladatokan szokásos részfeldatokat tettem bele, hogy az érettségin 20 perces feladat kitöltse az órán rendelkezésre álló 35 (nulladik óra) illetve 40 (első óra) időt. A teljes 40 és 45 perccel mint „tiszta játékidő”-vel asszem irreális számolni...
A hétvége megint melós... (Mikor nem az :() Főiskolásoknak lesz multimédia illetve HTML programozás foglalkozás. Mindkettő olyan cím, amibe sok minden besorolható... Az elsőhöz volt prezentációm valamelyik évben, naná hogy most nem találom :( [(Esti beszúrás) Természetesen egy olyan CD-n találtam meg most, este amely egész idáig nálam volt...] A másodikhoz megvan az anyag, ott szépen lassan fokozatosan – hogy ne legyen ijesztő – haladva elég sok mindent el lehet érni. Az elsőhöz viszont valami bemutatót majd még holnap délutánig (ez ugyanis pénteki foglalkozás) össze kell állítani... 20 fős lesz a csoport ami kissé problémás, mivel 18+1 gépem van. Más miatt is be kellene állítani egy gépet de ehhez egy plusz asztal kellene. Persze hogy ez a probléma: a gondnok többszöri kérésemre nem tette meg... Nem tudom mit csináljak, összeveszni sem akarok vele de tényleg kellene az a plusz munkahely... Lehet, pénteken kora reggel bejövök és megcsinálom magam, ha ma nem történik délután semmi. Néha nem egyszerűek a legegyszerűbb dolgok sem...
Ha már a komplikált dolgoknál tartunk: a vizsgákkal (érettségi, szakmai) kapcsolatos adatlejelentés elektronikus aláírást igényel, ez volt nekünk korábban de lejárt. Most kellett megújítani. Hát ez nem egyszerű dolog, a titkos meg a nyilvános kulcs... A dolog érdekessége, hogy elméletben ismerem a dolgot, hiszen tanítottam (SzÁMALK) de más a dolog vázlata és más az, amikor tényleg kell ilyet cnsiálni. Lehet persze, hogy buta és nehéz felfogású vagyok d ez nekem roppant komplikáltnak tűnik...
(Este...) Átolvasva a mai post-ot... A kilencedikeseim nem voltak nagyon feldobva a feladattól, de hát dolgozat soha sem lelkesítő... Nem javítottam még ki, csak az órai munkájuk alapján: a németes csoport nagyon sokat gyötrődött és az utolsó lekérdezésig azt hiszem, nem is jutottak el. Az angolosok ezzel szemben szépen haladtak vele, az utolsó lekérdezéshez is volt jó ötletük, remélem meg is csinálták jól. Elég nagy a különbség a két csoport között...
Szerencsére már megint van net idehaza. A suliban viszont nincs. Tegnap azaz szerdán délután fél hatkor a SzTAKI-ban egy hálózati eszköz áram nélkül maradt, emiatt a Sulinet és az Internet kapcsolata megszűnt. Ez mondjuk azonnal látszott: a NetWare szerveremen egy kötegelt ping parancs a belső címek mellett a Sulinet címeit pingeli és az index.hu IP címét is; nem láttam még ilyet, tegnap este ez az egyetlen cím nem volt elérhető. Ma reggel olvastam egy levelet ezzel kapcsolatban a Sulinet support-tól. Sajnos a kapcsolat délutánra sem volt stabil a kapcsolat, hol volt net hol nem a Sulinet-en keresztül. Remélem, hamarosan helyreáll, mert fogytán a kollegák türelme...
Tantárgyfelosztás: ez a taktikailag most a legfontosabb munka. Első lépésben a tavalyi tantárgyfelosztás alapján felmenő rendszerben minden tanár viszi tovább az óráit, tantárgyait... A második lépés a belépő osztályok esetében az osztályfőnökök a saját tárgyaikat tanítják a saját osztályaikban. A harmadik lépés már több figyelmet igényel: a kötelező óraszáma mindenkinek legyen ki, a még ki nem osztott órák így találnak gazdára. Itt persze már több dologra is kell figyelni... A negyedik lépésben az aránytalanságok kiegyenlítése történik. Ez, ha jól látom az első lépésben hozott döntéseket itt-ott megváltoztatni kívánja. Gondolom én – de hiszen soha eddig ilyet nem csináltam! Az órarenddel tavaly ősszel szintén elsőre igen nagyon pofára estem! Az első változat katasztrofálisan szar lett! Igaz, a második próbálkozás jobban sikerült, nagyjából azóta is ezzel megyünk (csak kisebb módosítások voltak szükségesek). Remélem ezt az első balul sikerült változatot a tantárgyfelosztás kapcsán most sikerül kikerülni...