(2:45) Érettségi: tegnap a magyar ment le, szerencsére eseménytelenül. Maga a tartalom nekem nem sokat mond, részletesebb leírás róla az OH OKÉV lapján itt található. Innen valahogyan lehet majd egy napos késéssel elérni a tételeket is, a javítási útmutatókat is. Meg is van: ez lesz az a lap, ahonnan majd sorra a tantárgyak anyagait le kell szedni... Az informatikát minden évben rendre leszedtem és eltettem de azt hiszem, idén a többi tárgy anyagát is le kellene szednem, mert biztosan lesz kolléga akinek a cím megadása nem elég, aki maga nem fog boldogulni a saját tárgya anyagainak leszedésével... (Remélem, később is ott lesz és érdemes itt belinkelnem.) Ez eléggé más, mint annak idején, amikor én érettségiztem... (Érdekes, ha érettségiről van szó akkor mindenki akinek már múltidő, a saját emlékeit felidézve azonnal nosztalgiázásba kezd :)) Ma a matek jön sorra, a tegnapi négy órás feladattal ellentétben ez csak három óra lesz. A mai napot az is „színesíti”, hogy délelőtt vizsgáztatunk, délután pedig tan-tunk, a Fáy-ban négy órát megtartunk. Ráadásul az OEP-től is mára jelentkezett be egy hölgy ellenőrzésre, ettől az iskolatitkárnőnk nagyon fél... Majd meglátjuk, mi és milyen lesz... [De sok lett a link ebben a bekezdésben :)]
(4:01) Kijavítottam az informatika osztályozó vizsga feladatokat. Nem szór nagyon, ez nem jó, viszont az eredmények jók, hát ez mindenképpen pozitívum (főleg ha azért jók, mert a srácok tényleg készültek és készülnek az előrehozott érettségire.) Osztályozó vizsgát ugyanis annak a diáknak kell tenni, aki a középiskolai tanulmányai vége, a 12. évfolyam befejezése illetve pontosabban a kérdéses tárgy adott iskolára érvényes pedagógiai programjában előírtnál hamarabb akar érettségit tenni, előrehozott érettségit tenni. Tavalyelőtt, az első új rendszerű kétszintű érettségi során kettő, tavaly egy előrehozott volt informatikából, mindkét esetben 11-esek tették le. Most 16 fő jelentkezett informatikából előrehozottra (és más tárgyból ilyen előrehozott nincs is!). Ezek között ráadásul van két 10E-s... Ők ugyan még csak tizedikesek, de az E a nyelvi előkészítőre utal, azaz már túl vannak azon az éven amikor valami 180 órájuk volt csak ebből a tárgyból, van tehát az előrehozottnak realitása. Jó lenne, ha a felfutás ezután minőségi lenne nem mint most, mennyiségi – azaz szám szerint növekedett az előrehozottak száma), azaz jó lenne, ha lenne végre emelt szintű érettségizőnk is ebből a tárgyból. Lehet, hogy ezzel addig kell várni, amíg a sajátjaim oda jutnak? (Mondjuk éppen most vesszük a programozást és az nekik nagyon nem fekszik sajnos :()
(5:01) Ez ma ilyen javítgatós reggel... Kijavítottam a múltheti programozás dolgozatot, csak az angolosoknak mert az érettségi környéki óraátrendezés miatt csak velük lesz ma meg holnap órám. (Mint kiderült, egész osztálynak is lesz, na ez érdekes lesz mert az angolosokkal addigra kettő órával előbbre leszek, hogy ezt hogyan hidalom át azt még egyelőre nem tudom...) Szóval kijavítottam; a feladat nem hogy nehéz de egyenesen primitív volt szerintem, főleg hogy előtte hasonlót csináltunk. Ezt mégis csak ketten vagy hárman alkalmazták, sajnos egyikük habár sikeresen de siralmasan fantáziátlanul. Egyszerűen két-három helyen átírva az órai programot majdnem jó megoldást kapott és neki a majdnem elegendő is volt... Hát... Legközelebb más feladattal csapok le :) bár akkor meg majd a semmi kozmetikázása lesz, lehet feladat a javítás során. Nagyon nem tudják felvenni a ritmus a programozás témakörben :(
(6:59) OK, úgy néz ki a mai „előadás”-ra is minden készen áll... A tételeket elhoztam, a tételbontó jegyzőkönyv kész, a termek és a bejárati tábla névsorai megvannak, már csak a fél nyolcas eligazítás, a tételbontás és a vizsga elindítása van hátra... És még mennyi minden... Reméljük, a tegnapihoz hasonlóan eseménytelen vizsgának nézünk elébe! (Érdekes, hogy a matematika is két részből áll, egy 45 perces első és egy 135 perces második részből. Mondjuk a háttérmunka során szóba került az, hogy az informatika is ilyen legyen de jó lenne ha nem lenne ilyen. A szóbelit volt olyan vélemény, miszerint érdemes lenne egy 30..45 perces tesztlappal kiváltani, de szerintem ez nem jó ötlet. A gyakorlati rész azért az informatikából a legfontosabb: vagy a teljes vizsga ideje növekedne aminek van más negatívuma, vagy a gyakorlat rovására kapna helyt a feladatlap, de az meg szerintem rossz dolog lenne... Az jól van úgy, ahogyan van. )
(9:07) Na, megvolt a váltás. Az első feladatlapot „lenyomták” a srácok, most nekiestek a másodiknak. Nekem kicsit túlbonyolításnak tűnik ez a két feladatlapos móka, de hát ez van... Én meg most nekieshetek a holnapi dokumentáció elkészítésének...
(11:10) Megvolt az OEP ellenőrzés... Érdekes, mindenesetre... A dolog onnan indul, hogy 2002 óta az iskola köteles, köteles lett volna lejelenteni a nagykorú diákokat az OEP felé, az egészségügyi ellátás finanszírozása kapcsán. Hétköznapian fogalmazva: aki nem biztosított, az bizony az orvosi ellátásért fizetni köteles, mint a katonatiszt! (Nem biztos, hogy baj, hogy ennek most nagyon utána mennek. Utánam mint közalkalmazott után mindig fizettek, de felteszem sok olyan „munkavállaló” van, aki után nem... Mondjuk talán igazságos, hogy ne én finanszírozzam ezek ellátását...) Az ellenőrök, két középkorú hölgy nem volt rosszindulatú, ellenkezőleg... Elmondtuk, mit tettünk eddig, leírták, kértek pár fénymásolatot, azután a hivatalos program végén már a saját dolgaikról csevegtek... Nem volt olyan félelmetes, mint amilyennek tűnt az elején... Rendes, értelmes emberi hangon lehetett velük beszélni...