Tegnapelőtt azaz hétfőn elkezdődött formálisan is a munka, megvolt az alakuló értekezlet. Ez csak egyfajta jelenléti dolog, a mostani hét programjának az ismertetése mellett arra való hogy megjött-e mindenki, itt van-e mindenki...
Kedd és szerda a pótvizsga napja. Mondjuk nem minden diáknak nagyon fontos ez... Az egy dolog, hoyg totál felkészületlenül eljönnek – nem jó, nem ezért mondom, hogy egy dolog csak éppen ezen már nem tud az ember meglepődni annyira nem ritka – szóval egy dolog hogy nem készül fel, az már egy következő szint, amikor ezzel hetvenkedik is, ezzel állít be hogy ő biza nem/nem sokat készült a pótvizsgára. Azt hittem, ez a legfelső szint, de tévedtem. Múlt héten csütörtökön, azaz alig pár nappal a pótvizsga előtt telefonál valaki. Az első kérdés szokásos (bár szerintem akkor, ennyivel a vizsgák előtt még ez is fura), miszerint mikor lesz a pótvizsga. Megkapja a tájékoztatást, aztán emeli a tétet: udvariasan, de megkérdi, megtudhatná-e, hogy ő azaz X.Y. Miből, milyen tárgyból is bukott meg? Amikor buktatunk, feltehetően erre is gondolunk, erre, hogy mennyire elrettentő, mennyire visszatartó hatású a bukás esélye... Ezeken okulva azt hiszem, abszolúte semennyire...
Szóval hétfőn a pótvizsga írásbeli beosztást megcsinálni volt a legfontosabb feladat – az órarend mellett, mert per pillanat az a legégetőbb... A kulcskérdés e melóban, mármint a pótvizsgabeosztásban (is) az alapadatok összeszedése, ebben az esetben annak a kiderítése, ki milyen tárgyból bukott meg és az is kell – ez már nem az írásbelihez hanem a szóbelihez – hogy melyik diákot ki buktatta meg, ugyanis arassa le mindenki a saját vetését: az kérdezze a szóbelin aki buktatott.. Az írásbeli beosztás nem volt nagy kaland, hanem amit kedden kellett csinálni, a szóbeli hát az nem volt semmi. Egyik része a dolognak, hogy sok tárgyból nincs írásbeli – mert a buktató kolléga úgy gondolja (bár ilyenkor a munkaközösség álláspontja is ez). Azaz jóval kevesebb a beosztandó. Szóbeli azonban mindegyik tárgyból van. A másik része a dolognak, hogy a bukottak majd kétharmada (!) műszaki tárgyból bukott... A tavalyi összesítőben 70 tétel, 70 felelet volt, idén 80 körül és idén fele annyi a közismeretis, azaz sokkal több (lesz, ma szerdán lesz) a műszakis felelet. Hosszú napja lesz a műszakis kollégáknak, ez van... A szóbeli beosztás elkészítésének a legbabrásabb az volt, hogy kikeressem, a bukott diák buktató tárgyát az adott osztályban ki is tanította a kérdéses tárgyat... A dolgot kissé zilálttá tette, hogy a kollégák már jöttek érdeklődni az órarenddel kapcsolatban, így lett vagy kettő, mire ki tudtam a hirdetőre tenni a vizsga beoszást...
A következő nehéz meló a FŐKIR-es adatszolgáltatás lesz. Ehhez a nálunk levő de a FOK-nál elhelyezett központi szerverrel kapcsolatot tartó szerver programját kellene frissíteni. Ez lenne az előfeltétele annak, hogy tanévet lehessen léptetni, aztán hogy a titkárnő kolléganő bevihesse az új diákok adatait. Kellene is, a jövő hét végére határidős egy tantárgyfelosztás nevű projekt, az pedig piszok fontos mert a finanszírozás alapját ez képezi. Szóval frissíteni kellene de az ADSL hibája miatt azt nem lehet. Ha ez hamar nem javul meg, totál belefulladok a melóba jövő héten :( Annyit tudtam erre rákészülni, hogy agépet amivel baj volt és amin ezt csinálni kell, na azt a múlt héten újratelepítettem de legalábbis munkára alkalmas helyzetben van. Sajnos, amiért azt a gépet ki kellett cserélnem, ahogy attól tartottam, nem egyedi hiba: az egyik kolga gépe hasonlókat produkál. Na, most akármennyire is nem ez lenne most nagyon égetően sürgős (például mint az órarend), de ma azzal kell kezdjek, hogy lementem azt a gépet és kicserélem és az is besorol a szervizre váró gép mellé..