(#751) Szerda, felülnézet... Ma vegyes napnak néz ki: lesz tanítás is, lesz adminisztrálás is meg lesz géptelepítgetés is. Nulladik a sajátjaimmal, tizenegyedikesek, az osztályom majdnem fele (kicsit több), majd kettő tanítási órával később a kicsiknek, a kilencedikeseknek. Ma véletlenül pont ugyanaz lesz a téma itt is mint a harmadik órában a kicsikkel, a kilencedikesekkel: egy prezentáció a PowerPoint-tal.
Ez a legkönnyebb témakör amivel találkoznak és sajnos éppen ezért mérsékelten is tartanak tőle... Tegnap javítottam ki a 11-eseim dolgozatát, hát azt hiszem egy akadt akit némi jóindulattal és nem kevés pedagógia célzatossággal négyesre tudtam értékelni de sajnos akadt három, aki csak azért nem elégtelent kapott mert az roppant demoralizáló. A kettes is remélem elég határozott üzenet! Egészen alapvető dolgokat nem csináltak meg sajnos: egy hosszabb időszak után vagyunk amikor objektíven is az egyik legnehezebb témakőrt, az adatbázis-kezelés nyomtuk, SQL-ben. Most attól tartok ez üt vissza abban, hogy az egyébként tényleg könnyű bemutatókezelés során nem figyelnek az apró részletekre és ezt mutatja az eredmény. is.. Tovább akartam már lépni, de úgy látom nem lehet: ma megcsináljuk közösen ezt a feladatot, mert maga a jegy pusztán lehet, nem elég tartalmas üzenet nekik, és pénteken még egyszer e feladattípusból egy összetettebbel megnézzük, mit is használt a mai aprólékoskodás... Persze pénteken az megint dolgozatot jelent, sem ők nem fognak neki örülni sem én (mert ki kell javítani) de hát ez egy ilyen játszma.
A kicsikkel most egy időre el akarok távolodni az adatbázis-kezeléstől. Nem messzire és sajnos nem is azonnal, ott is volt számonkérés és ott sem túl pozitívak a tapasztalatok, de egy kis frissítés talán jót tesz. Jó váltás lesz nekik pont ez a prezentáció. Tegnap kijavítottam az adatbázis-kezelés dolgozatukat, hát elkeserítő! Éppen a lényeget senki sem csinálta meg jól és csak ketten csináltak hasonlót, mármint olyat ami a megfelelőre csak hasonlít is kicsit: a táblakapcsolatok kezelése SQL lekérdezésben nagyon nem megy nekik... Pénteken írtuk meg, a hétfői két órát arra szántuk, hogy megcsináltuk közösen, ráadásul nem én diktáltam hanem egy-egy diák az SQL parancsot... A saját tempójuk, azokkal a problémákkal amik nekik felmerülnek... Nem tudom, mennyire lesz hatásos. Ma egészen más témát, a prezentációkezelést veszem elő, ez régen használt dolog nekik, ismétlésnek, frissítésnek jó lesz. Addig talán ülepszik a tudás a fejükben és sikeresebb lesz a következő dolgozat – remélem! Azt majd még jól kigondolom, mi legyen a taktika... Valószínűleg holnap, előveszek egy adatbázisos feladatot, az lesz a rávezetés és pénteken egy ahhoz hasonló meg dolgozat. Nem szorongatás, nem nyomorgatás, csak nagyon szeretném ha a legfontosabbakat tényleg elsajátítanák, ennyi óraszámban kevesebbel nem lehet megelégedni! Kissé letört, hogy annyit gyakoroltuk azt, hogy amikor közösen csináljuk a feladatot, elég jó ötleteik vannak óra közben (persze nem mindenkinek), a dolgozat során meg alig jön ebből vissza valami! Nem kevés, hanem szinte semmi! És én még programozást is akarok nekik tanítani! Haj, nem tudom annak milyen lesz a sikere :(