(#788) Itt a hétvége, de ez most eléggé tömör lesz... Ma a saját kettő órámon kívül, persze hogy megint kollégák helyettesítése miatt plusz kettő órám lesz. Az egyik a sajátjaimmal, mondjuk ez jó lehetőség a keddi nulladikat elpasszolni, az osztályfőnökit most lenyomni. A másik egy nekem nem ismerős 11-ben, majd csak csinálok velük is valamit. Mostanában ez szokott menni, legalább is nem hangoskodnak és remélem hogy nem unatkoznak a legények. Amikor kezdtem a tanítást, még nem ment ennyire, most már nem nagyon okoz gondot akár egy teljesen ismeretnem csoporttal (itt most: osztállyal) egy tanítási órát simán ki tudok tölteni úgy, hogy beszélgetünk, hogy rám figyelnek. Emlékszem, volt egy kémiatanárunk 35 évvel ezelőtt, itt tanított pár évet még azután is hogy külsősként felnőtt fejjel elkezdtem dolgozni. Egy nagy tudású, nagyon intelligens asszony volt, tanárként, diákfejjel is kedveltük. Kémia csak elsőben volt – akkor a kilencediket így hívták – de olykor azért találkoztunk vele amikor helyettesíteni bejött... Soha nem volt semmittevés az ilyen órákon, valami beszédtémát mindig kerített a tanárnő. Eszemben sincs magamat hozzá mérni, csak eszembe jutott...
Legalább két dolog lett most igencsak sürgős. Az egyik a tantárgy felosztás. Valami ostoba rendelet miatt a következő, a 2009 szeptemberében kezdődő tanévvel kapcsolatban sajnos már most kell leadni a tankönyvigényeket. Ehhez viszont azt kell a kollégáknak tudniuk, ki hol (melyik osztályban) mit fog tanítani. A felmenő rendszerrel nincs is baj, alapelv hogy mindenki folytatja ha csak lehet amit most tanít, a belépő évfolyamok esetén azonban döntési a helyzet: melyik osztályban ki tanítson. A dolgot tovább ízesíti :) hogy igazán biztosan még azt sem tudjuk mennyi és milyen első osztályunk lesz. Persze dolgozunk a 3+1 érdekében, de lehet hogy nem jön össze. (Szerencsére hosszú évekre visszamenőleg az ilyen balsejtelmek nem váltak valóra!) Az már inkább nyitott kérdés, hogy a három normál tantervű kilencedik a tanított nyelvek szerint miként alakul majd azaz lesz-e csak angolos osztály és ha igen, melyik (esetleg, de ez eléggé valószínűtlen, lesz-e tisztán németes osztály). Ha ez megvan, elvileg akkor lehetne személyeket rendelni az osztályokban tartandó órákhoz. Elvileg. Gyakorlatilag a szekeret kell most a a ló elé kötni, nagyjából a következő hét közepére tudni kéne, hogy kinek mi jut, mert a hét végére le kell a tankönyvigényt adni. Szóval ez elég sürgős és habár a fele a tantárgyfelosztásnak megvan, de azzal a másik felével azért lesz dolgom rendesen...
Éppen ennyire, ha nem méginkább sürgős lett az órarend. Egy kollegina aki babát vár, nincs jól, az orvos kiírta a várandóssága idejére. Németet tanít és elég sok az órája. Ezeket most át kell szervezni, más kolleginák órarendjébe betenni. Az órarend csinálás amúgy sem egy dalosjáték, de ahhoz képest ami a „zöldmezős” azaz tiszta lappal indulós órarend csinálása, na ahhoz képest az ilyen módosítás egy rémálom. A legfőbb kötöttség hogy ami az egész év során kialakult, azt azért ne bolygassam meg nagyon de ezt nem lehet maradéktalanul teljesíteni, mert hiszen olyan tanárok órarendjét kell ezen órákkal kiegészíteni akiknek eddig is volt valami kialakult órarendjük. Hát nem egyszerű sakkozás ez, na ez is a hétvége feladata lesz...
És hogy ne legyen teljesen unalmas: ma délután a SzÁMALK-os csoportommal JavaScript foglalkozás este nyolcig, holnap meg a suliban a főiskolásaimmal Hálózatok II. Az előbbi tananyaga megvan, ez egyébként is kis csoport és ráadásul pasik :):); az utóbbival viszont mindig kicsit bajban vagyok. Ez nagyobb csoport, majdnem húszan vannak, majdnem mind hölgy és a tananyag sem annyira meghatározott. A hálózatismeret persze fontos a könyvtárosoknak de nem ennyire, hogy két alkalmat is szánjunk rá. Velük tavasszal, nyár elején szigorlat lesz, esetleg a foglalkozás végén erre is szánunk időt – majd meglátom...