(#872) 2009. 05. 09., szombat
Tanítás szombaton... Tájékoztatás 4 a másodéveseknek: elégtelent is -rt valaki a Hálózatok 2 tárgyból, itt meg nagyon nehézkesen ment a WEB lap csinálás...
Ebben a félévben még van pár dolgozós szombat, ezen a napon volt a következõ. (Kissé keveredik a múlt meg a jövõ idõ...) A másodéves fõiskolásoknak „Tájékoztatás 4” címû tantárgy ami a net-es források felhasználásáról szól a könyvtári tájékoztatásban. A keresõkre szoktuk ezt kihegyezni, de persze ennél valamivel szélesebb kicsit a kitekintés. A foglalkozás azzal kezdett, hogy számonkértünk (én számonkértem, a hallgatók meg leírták amit tudtak): a múltkori „Hálózatok 2” tananyag visszakérdezése maradt erre a foglakozásra. Kijavítva az írásbeliket, ha finoman akarok fogalmazni is, siralmasan gyenge hatásfoggal megy át a tananyag... Még nem tudom, mit lehetne ezzel kezdeni, de nem nagyon tetszik, hogy így van. Hárman írtak olyan gyenge dolgozatot, hogy szívem szerint elégtelent érdemeltek volna, mert abból amit visszaadtak, nagyon úgy tûnik hogy a februári foglalkozás óta elõ sem vették a PPT-t vagy (esetleg!) az órai jegyzetüket, mér ha csináltak olyat... Ilyen hihetetlen keveset pusztán emlékezetbõl is vissza lehet adni, tanulás nélkül – szerintem õk nem is tanultak semmit... Azért egy nemszeretem kettes megvan nekik, mert akadt még náluk is gyengébb, olyan aki nem tett mást mint leírta válasz gyanánt az öt kapott kérdést más szavakkal. Azt hiszem, ha õ is elégségest kapna, az már vicc számba menne és elég sértõ lenne, lehetne mindannak aki valamit is tanult. A legjobb dolgozat sem hibátlan sajnos, mert azt, amit a PPT-re nem tettem ki „csak” elmondtam, még az a hallgató sem tudta visszaadni ilyen távlatból aki egyébként minden mást, mindent ami a PPT.n szerepel, visszaadott... Hát, ez van, nem tudom ezzel mit lehetne csinálni. A PPT közreadásának megtagadása elég barátságtalan lépés lenne, pedig lehet hogy ezt kellene tenni. Próbáltam korábban azt, hogy két PPT készül, egy lecsontozott kivonatos, amit közreadok és egy teljes ami alapján az órát tartom. Ez sem tetszik igazán, mert ezt is olyan álnok dolognak tartom az elõadó (a saját) rész(em)rõl, persze mondjuk az is erõsen kifogásolható ha valaki semmit nem tanul pedig tudja, hogy lesz számonkérés (szóltam elõre). Ráadásul ennek a módszernek (is) az az eredménye amit nem akarok: azaz hogy csakis a közreadott PPT anyagát adják vissza, így pedig a vége az hogy még kevesebbet adnak vissza mint ami elhangzik és mint amit szeretnék. Persze erre meg az lehet a megoldás hogy az elõadáshoz képest bõvebb PPT-t adni közre, bár akkor meg kérdés, minek az elõadás, ha az írott anyagból el lehet sajátítani az anyagot? Maga a foglalkozás rendben megvolt, az Internet-es adatforrások használatáról, sok szó esett a keresésrõl, a keresõkrõl, aztán a végén WEB lap csinálásról. Errõl volt már szó de nagyon nem ment... Ez volt ez lett az egyik feladat, egy keretes WEB lap, a múlt hétvégén a Tátrában készített négy képet használtam ehhez, kicsit kicsinyítve és nagyon kicsinyítve, a feladat roppant egyszerû, szerintem 15..20 perc alatt lenyomható (nekem sem telt háromnegyed óránál többe, pedig nekem közben a feladatot is kellett itt-ott igazgatnom). Nos, azért ebben nem vagyok biztos, hasonló másik, korábbi feladatra (egyszerûbb is volt az), az egyik hallgatónõ azt mondta, egy egész napja ment rá. Hát nagyon nem tudom, mi a fenét lehet két HMTL állománnyal, kis szöveggel meg három képpel... Akkor annyi volt, most kicsit több, d eilyet gyakoroltunk februárban is, most is. Kell is, a szigorlaton (az elméleti részen, sajnos nem a gyakorlatin) szerepel ilyen tétel. Most kaptak a foglalkozás lezárásának számító jegy megszerzéséhez szöveges kérdéssort is a „Tájékoztatás 4” tananyagból, ezt igyekeztem úgy megfogalmazni, hogy a kérdések harmada, negyede legyen a PPT, a többi csakis net-es keresés alapján megválaszolható. Aki tehát nem keresgél a neten, a kettest alig éri el... Majd meglátjuk...Nem kitolásból – a foglalkozás lényege éppen a keresés volt...