(#980) 2009. július 8., szerda
Igy nézett ki – valószínûleg ma használtam utoljára... Requiescat in pace bár talán helyénvalóbb lenne így: Le roi est mort, vive le roi hiszen helyette az F2 lesz ezután, amit erre kell használni. Meg sok minden másra is (reményem szerint elektronikus naplóra), bár elég nagy még a homály. Éppen tegnap esett errõl szó a TISzK munkacsoport megbeszélésen: mennyire jobb lenne, ha a sok beszéd, a bemutató, a tájékoztató helyett közreadnának egy publikus béta változatot, akármennyire is nem kész, de ha egy hónap múlva már a migrált adatokkal kell használni akkor talán addig sokat már nem változik! Mindegy, sok beleszólásunk a bevezetés hogyanjába nincs, azt kell elfogadni amit és ahogyan kapunk.
Az elmúlt héten megvolt a tájékoztató az F2-rõl – mondjuk sok mindent nem tudtunk meg, én semmi olyat amit eddig ne tudtam volna, de persze a kritika (nem az!) nem jogos, mert egyfelõl tavasszal amikor E-naplót keresztünk, a FOK igazgatója már tartott bemutatót arról ami végül is az F2 lett másfelõl egy korábbi TISzK munkacsoport megbeszélésen is sok minden elhangzott. Most nagyjából ezek megint, szóval azon túl hogy ezzel kell majd dolgozni nem sok minden újat tudtam meg. Hja, kell hozzá a .NET 3.5-ös változata, ez is több száz megabyte-os csomag, de hát a korszerû gépeken van tároló kapacitás. A vastag klienssel lesznek majd gondok, de egy ilyen rendszer bemutatkozása elég ünnepélyes ahhoz, hogy ezeket ne emlegesse senki. És sokat azon úgysem segít, ha most a falra fessük az ördögöt, nem segit az augusztusi meg a szeptemberi nehézségeken.
De nem is errõl akartam most írni, eleget fogok azt hiszem (vagy: attól tartok?) még írni az F2-rõl... Viszont keveset vagy semmit a FÕKIR-rõl... Az F2-s tájékoztatón hangzott el, milyen régi, meglepõ hogy mióta kell használni. Érdekes volt hallani, hogy az itt is képernyõképével bemutatott programmal kapcsolatban finoman fogalmazva is milyen alapvetõ kritikákat fogalmazott meg ugyanaz a FOK aki eddig csak pozitívan nyilatkozott róla. Ez van... Ma még egyszer el kellett indítsam a mentés miatt. Na ezzel is rendesen pofára estem – kis túlzással lehet mondani, a FÕKÍR úgy búcsúzott el amilyen volt: nehezen kiszámítható, problémás, lassú és hol lehetett vele eredményt elérni, hol nem... Szóval elindítom, bejelentkezek egy, a szokásos azonosítóval és jelszóval (közben persze eszembe jutott hogy 2008 novembere óta ezt nem használtam, biztosan így jutok be?) Bejutottam, de sok haszna nem volt: semmihez nincs jogom. Na tessék, pedig novemberben használtam, és azóta nem, azaz a jogokat biztosan azóta nem állítottam el! Persze ebben, az utóbbiban egészen biztos nem vagyok – nem azóta de elõtte lehet hogy a jogokat alakítgattam, tudom is én már hogy milyen azonosítóval használtam.
Telefon a FOK help-desk-re, udvariasak ami nagy szám mert most, éppen ma van az adatbázis migrálást elõkészítendõ a FÕKIR lementett adatbázisok átadása. (Éppen ezért kellett elindítanom). Egy igazgató nevú user-t kapok, jelszóval. OK, próbálkozom ezzel. Nem enged be. Lehet hogy ennek átállítottam a jelszavát? OK, megpróbálkozom más jelszavakkal, ám a harmadik sikertelen próba után jelzi, hogy a felhasználót zárolta. Ajaj, kezdõdik a vesszõfutás :( Újabb telefon a FOK help-desk-nek, mint kiderült úk csak valami listából olvasták ki (és nekem a telefonon be) a jelszót, de lehet hogy nem is az az. Beállítják, majd 10 perc múlva próbáljam újra. Próbálom és öröködés van mert beenged. Ám az örömködés korai volt (Korai Öröm :)) mert hogy semmire nem mentem ezzel, továbbra is lakonikus tömörséggel utasította el a program a közeledésemet: Nincs joga... Ismét telefon, most már kissé hûvösebb a FOK help-desk hangvétele (nem csodálom, hatalmas luzer aki kizárja magát a rendszerébõl), majd nem késik most már a hiba okának magyarázata sem: helyben át lett állítva a jogrendszer. Na most erre mi a fenét mondjak? Igen át. De azért akkora hülye nem vagyok, hogy magamat zárjam ki. És: ez novemberen mûködött, azóta meg nem piszkáltam? Nem vitatkoztam, bár nem esett jól amikor folytatták: írjam meg E-mail-ban és majd kijönnek lementeni. Na tessék: akkor meg akkor kell itt lennem amikor õk akarják – ezt nem szeretném.
Tettem egy tétova kísérletet: ha én itt most nem tudok olyan user-rel bejelentkezni amivel tudok adatbázist mentemi, akkor a FOK távolról miért nem állítja valamelyik user-t magasra hogy menthessek? Mert azt nem tudják megtenni, érkezett a válasz. Na ebben van logika, akárki is lehetek a telefonban. OK, ezt a vonalat nem feszegettem tovább, de még egy kérdésem volt: ha én innen nem tudok menteni, õk a jogokat nem tudják állítani akkor minek jönnek ki, ha itt sem jogot adni nem tudnak sem a mostani jogokkal menteni sem? A válasz most is megvolt – valószínûleg sok ilyen magamfajta kétbalkezessel kell szegény help-desk-nek kommunikálnia: nos a válasz az volt, hogy majd jól kijönnek és helyileg, konzolról... Ááááh, nem igaz, ennyire butának tûnök? Ha azt itt meg tuják tenni, miért nem távolról teszik meg? Vagy nem értek semmit az egészbõl... Akár hogyan is van, velük kell majd együttmûködni, nem érdemes semmiség miatt összeveszni miattuk – egy nem mûködõ programban nincs semmi rendkívüli, messze van ez a vészhelyzettõl. Letettem a telefont és már fogalmaztam a „hamut fejemre...” mottójú levelet a FOK help-desk-nek, amikor egy kósza ötlettõl vezérelve megkértem Sárikát, jelentkezzen be a titkári azonosítójával. Na ebben sok reményem nem volt, hiszen ennek közepesek legfeljebb a jogai. Ami viszont meglepõ volt – és ezt nem írnám a saját idiótaságom rovására – hogy igazgatói acc-kal nem, de a titkárságvezetõivel lehetett menteni. A mentés sikerült, kiírtam egy CD-re aztán irány az FPH, leadtam, jegyzõkönyv miegymás. Ezzel a FÕKIR használata befejezõdött...