(#995) 2009. július 14., kedd
Délelõtt kivittem egy gépet valami TÁK Informatika telephelyre – más post-ban irok errõl – majd utána telepítgettem a decemberben vett gépeket. Ezek kollégák gépei lesznek, illetve mert nincs floppy én meg nem néztem ég utána a pen drive boot-nak, ezért összességében a ghost most nem játszik. De nem is errõl akartam most írni: a techinfo-n találtam egy szálat, valaki kattancs készítése felõl érdeklõdött. Elég hamar elmondták neki, ne tegye, mert nem jó, mire az eredeti kérdezõ elég pökhendi hangnemben reagált, a vége nem lett flame – kinek van erre kedve ilyen hõségben. (Amúgy szerintem az eredeti kérdezõ nagyon nem akart semmit sem tudni hanem csak ügyesen elõkész-tette saját kreatúrájának a reklémját, az általa fabrikált lapot csak azért néztem meg mert elõtte ilyen hülyeségeket írt. Ez is a reklám egyik módja, na mindegy...) Ha már szóba került és a telepítés ideje alatt rá is értem, utánanéztem...
Érdekes...
Már nem csak az agyonzsúfolt WEB lapot kapom, már nem csak a réges-régen, még a nyomtatott sajtó idején kitalált felosztás szerinti fontosság-besorolás alapján telezsúfolt képernyõt, oldalt fontosabbnál fontosabb linkekkel, regisztrációval, hírlevéllel, a fene tudja mivel, de most már izeg-mozog is! És nem csak a felsõ sorban az idióta reklám, a mindig újra kezdõdõ és újrakezdõdõ és újrakezdõdõ hülyeség ami inkább ellenérzést vált ki a reklámozóval szemben semmint felkeltené a vásárlási kedvemet... (Az sem semmi, hogy ha gond van, akár semmi értelmes az ilyen oldalból be nem töltõdik de bezzek ez a hülye reklámbanner ez elsõre és tuti biztosan :() Szóval egysíkú ez a reklámbanner... De ennek vége! Ez a mozgó vacak immár humanoid és már nem elkülönült térrészen garázdálkodik, hanem bele a pofámba, a képernyõ közepén! Most már beugrik egy pasi – jobb helyeken egy csinos nõ – és mondja, mondja a szöveget némi gesztikulációval is!
Na jó, igyekszem kiegyensúlyozott lenni... Elsõre fura, másodjára bosszant (nem nevetni, de a mozgó alak mögötti szöveg elolvashatósága miatt megpróbáltam az alakot egérrel odébb húzni, majd lejjebb görgetni – hiába, ez a szövegláda ez mindig a képernyõ közepén gesztikulál :):) Látszik, született dilettáns vagyok...) Szóval a megítélése még kiegyensúlyozottságra törekedve is vegyes... Tudja fene - érdekes, mert újdonság, majd ha minden eladni akaró cég lapján ilyen szerepel, akkor az újdonság jellege nem befolyásolja majd a megítélését. Elsõre valóban tátott szájjal nézi az ember (mert hiszen soha nem láttam korábban ilyet), másodszorra viszont már valóban bosszantó. Hiszen ugyanazt hallom, mint a tvshop-ban (bár egy két percig még azt is nézi az ember ha éppen idiótaságra vágyik), és egy idõ után az is bosszantó tud lenni, hogy nem azt kapom amit akarok - mert olvasni azt olvasok amit akarok - hanem amit ez a figura papol...
Most nincs annyi feladat, reggel elbogarásztam a neten, mit is írnak errõl. Sokan sokfélét, persze a cégek akik ilyet eladni akarnak egekig magasztalják mint az újkori technika egy csodáját (elképzelem, hogy ha 20 vagy 40 éve lett volna már ilyesmi, miként hangzott volna, hogy a kosrszerú szovjet technika eme újab csodája :):)) viszont a blog-bejegyzések szinte mindegyike elrettentve ír róla. A kommentek szintén, alig egy kettõ akad aki védelmébe veszi. Persze tények azok nincsenek: vajon egy marketing alapú értékelésben hoz vagy visz egy ilyen vacak a cég forgalmából? Találtam címeket is, akik ilyen izéket occcsóér' :) odafabrikálnak bárki egyszerû kétkezi értékesítõ WEB lapjára... Nem sorolnám fel a site URL-eket, nem akarok én nekik ingyen reklámot csinálni. Az alapkoncepció mindenütt ugyanaz, a sokadik helyen már nincs az újdonság varázsa, már figyelemre sem méltó, már csak a bosszantás marad... A rövid jellemzést egy blog kommentben találtam, idegen tollakkal ékeskedem ha beidézem, de ennél jobban nem lehet azt hiszem megfogalmazni: „Jópofa dolog, csak másodjára idegesítõ”. És nagyjából ennél több szót nem is érdemel...