(#1106) 2009. október 11., hétfõ
Korán kezdõdött a nap. Átnéztem a postát, nem sok minden van benne. Tegnap szétküldtem a másodéveseknek az eredményeit. (Nem tudom, jól tettem-e, reagáltam arra, hogy egyik hallgatónõ örömmel közölte, fenn van a foglalkozás hanganyaga... Nos ezzel nem is lenne baj, de éppen az tette ezt, aki a szeptemberi foglalkozáson olyan sokat kérdezett – mondván, õ nagyon akarja is megérteni, aztán szombaton meg maga helyett a diktafonját hagyta ott, nem volt jelen, mondván fontos dolga van. Nekünk többieknek nem volt fontos dolgunk azért voltunk ott – no hiszen... Szóval nem tudom, jól tettem-e, hogy reagáltam erre, mindegy már mert a levél kiment, majd meglátjuk...) Az elsõévesek dolgozata nagyobb volt, tizenkét kérdéssel – azt éppen csak elkezdtem tegnap javítani, pedig ezzel is végezni kellene a héten, ugyanis szombaton már az õ egyik csoportjuk jön „Operációs rendszerek” c. tárgy foglalkozásra és jó lenne velük a szombati foglalkozás, ez nekik a velem való második foglalkozás anyagából dolgozatot íratni, hogy az elsõ eredményét már tudják. ((Másként nagyon összetorlódnak a dolgok...) Na majd ezt is meglátjuk...
Nórának összekészítettem a mai feladatokat. Délután jön tanulni, 2010 tavaszán, nyár elején elõrehozott érettségit szeretne tenni informatikából – bizisten nem én beszéltem rá – és pár hete elkezdtük a készülést. Heti egy órát dolgozunk, ez nem sok, de órarend szerinti informatika órájuk az már egyáltalán nincs az iskolában. Az elmúlt hét sajnos kimaradt, Nóra náthás volt, nem is ment iskolába és ezzel sem akart foglalkozni. Ma viszont jön délután. Szövegszerkesztést vettünk, utána prezentációkezelést és most táblázatkezelés lesz – szeretnék ide-oda ugrálni vele a feladattípusok között, hogy mindegyikkel kapcsolatos tudása gykorlottsága frissen maradjon az érettségire. Jó tanára volt, sokkal több mindent megtanított nekik mint Orsinak az õ tanára, sajnos tanárai – mert nekik bizony jöttek mentek a számtech tanárok, nem úgy mint Nórinak. A táblázatkezelés ezzel együtt sem könnyû, és ezután, feltehetõen jövõ héten vesszük majd sorra hogy mit is tud adatbázis kezelésbõl (a diákok ettõl szoktak a legjobban félni).
Megvan a kicsikkel való óra anyaga is. A múlt hét utolsó két napján már tudtunk érdemben dolgozni, annakelõtte a helyettesítések miatt nem nagyon. A prezentációkezelést vettük, ezzel elég kevés bajuk szokott lenni, bár a részletekben azért itt is vannak begyakorlandó dolgok. Majd meglátjuk, bár azt hiszem ha ma lemegy a pénteki feladat befejezése és egy újabb feladat, készen állnak arra hogy szerdán ebbõl a témából számon kérjünk, akkor esetleg a tudásukat frissen tartandó az elõzõ téma, a WEB lap készítés befigyelhet egy feladattal meg emez, a prezentációkezelés – mindez ismétlés jelleggel és a hát végére az egyik elég nagy, bár valamennyire mindegyikük által ismert témakõr, a szövegszerkesztés feldolgozását kezdhetjük majd meg.
Átnéztem azt is reggel, mit csináltunk szombaton az elsõéves fõiskolásokkal és mit fogunk szombaton. Korábban éppen õk kérték, hogy a prezentáció legyen elérhetõ, mondjuk a teljes anyagot kitenni soha nem szeretem (néha kisírják maguknak), mivel ennek elég rossz az üzenete: letölti, átolvassa és tudja, majd eljön valamikor vizsgázni és nem is kell ott lennie a foglalkozáson (ez elméleti jellegû foglalkozásokkal kapcsolatban szokott ilyen felmerülni). Most csak a laponként három diás, jegyzetelésre készült változatokat tettem ki, le is szedtem a többit. Azt hiszem ennyi elegendõ is. A következõ szombati „szerencsére” :) legalább annyira elméleti mint gyakorlati, nagyjából fele-fele. Délelõtt az elmélet szokott menni, utána jön az a rész, ahol minden egyes új gondolatot gyakorlattal támaszthatunk alá, például – a kedvencem! :) - a parancssor fogalmát annak használatával, karakteres konzolon, de nem kevésbé fontos hogy grafikus felületen az állománykezeléssel boldoguljanak. Meglepõen, fájdalmasan sokan vannak akiknek ez fõiskolán (!) probléma... Persze nézhetem a dolog jó oldalát is, ha nem így lenne, (erre legaláb is) nem kellenék...