(#1186) 2009. december 04. péntek
(Reggel) Jobban már nem is kezdõdhetne a nap: kora reggel vettem észre, hogy elromlott a telefonom. (Kicsit bõvebben itt...) Nem tudom, átmenetileg vagy véglegesen, de nagyon úgy tûnik, az utóbbi... Nem hiányzott ez most, de hát a baj soha sem hiányzik (kicsit optimistábban: ne legyen nagyobb baj).
Nulladik órám az az emelt szintû felkészítõs csoporttal volt ezen a napon, pontosabban egyik felével, ugyanis a négybõl ketten jelezték, ma nem lesznek. Szerencse, hogy éppen az a kettõ diák, akik a most feldolgozott tananyagrészbõl, az adatbázis-kezelésbõl a jobbak, így a másik két diákkal a lemaradást éppen be tudjuk hozni a mai foglalkozáson
Elsõ óra a kicsikkel géptermi informatika. Ezen a héten már táblázatkezelünk, az angol tanáruk hiányzása miatt sok angolóra tantermi informatika ami nem baj, jól ki lehet azt tölteni. Igyekeztem összekapcsolni a tantermi és a géptermi órákat, mivel a téma az elõbbieken a számrendszerek volt, utóbbin is ilyesmit csináltunk, kettesbõl tízesbe átváltós példát, ma meg tizenhatosból tízesbe – ez utóbbi érdekesebb, hiszen nemszámjegyeket is kell számjeggyé konvertálni, ez komplikált függvények használatát is igényli.
A második óra megint a kicsikkel de tanteremben. A tervezett anyagot feldolgoztam, még nem világos merre lépünk tovább, talán olyan nagyon elméleti anyagot lehetne, kellene megtárgyalni mint a Neumann elv. Ennek gyakorlati haszna nincs :( de a tananyagban szerepel, érettségin is tétel – szerencsére csak a szóbelin – tehát helye van az órán... Majd meglátom...
Késõ délután jön az a hallgatónõ akinek most kell letennie a másodéves szigorlatot: egy feladatot csinál majd meg tételt húz, felel... Kicsit aggódom elõre: vele ilyen szituációban már találkoztam, valami elmaradt vizsga kapcsán volt itt és ha jól emlékszem, a felelete nem volt valami gördülékeny. Most a felkészülés során nem keresett, csak egyszer amikor feladatokat kért de vagy könnyû neki vagy nem is foglalkozott vele, mert hogy semmi kérdés nem volt. Remélem, sima ügy lesz, nem lesz tépelõdni valóm azon, átmenjen-e vagy nem...
(Késõbb) Az emelt szintû elõkészítõn ahogy gondoltam, ketten voltak de persze ketten is két különbözõ fázisában a feladatnak, ez kissé megbonyolítja a tanári munkát bár két fõ esetében még kivitelezhetõ az egyéni, a munkamenethez szabott konzultálás; amikor mind a négyen ott vannak, na akkor már kicsit bonyásabb... A kicsikkel való géptermi óra során az FKERES() lelkivilágával ismerkedtünk meg, most egészen túlragozva többféle nézõpontból is – majd meglátom, érdemes volt-e ennyi idõt erre áldozni. Ez – és az ehhez hasonlóan összetett – függvények mindig problémásak, nem csak hogy az önálló alkalmazás nem szokott menni de még a tanári vezetett óra során felírt képletek megértésével is gyakorta van gond, feltételezem hogy a nem elég alapos elõkészítés miatt. Hát ez most elég alapos volt – meglátjuk, javult-e a korábbi évekhez képest ennek a „megértettségi fok”-a... :)