(#1224) 2010. január 13., szerda
Jövõ héten már az új órarend szerint kell tanítanunk, december végén lett biztos, az, hogy miként kell átalakítani. Pontosabban: mik azok a változások, amik mentén alakítani kell: igazából a miként még most sem egészen világos.
Majdnem készen volt – igazából azt hittem, készen is van – a következõ, az 1.2.0-s változata ennek az órarendben. Persze, jöttel kollégák ilyen olyan kívánalmakkal, egyik sem volt katasztrofális, és végül is a korai közzétételnek éppen ez a célja. Aztán hétfõn délután jött az, amitõl mindig is tartottam, amikor egy kolléga a „Van itt egy kis probléma..:” kezdettel hozakodott elõ... Ez lehet apróság és lehet olyasmi is, ami az eddigieket romba dönti. Pechem volt – ez az utóbbi lett! Egy fiatal kolléga, tavaly még technikusira járt nálunk, most a nagyoknak tart gyakorlatot, csütörtökön és pénteken másutt dolgozik – én meg ezt nem tudva a keddi foglalkozását simán péntekre tettem át. Na, amikor ez kiderült és elgondoltam, átnéztem mit is tudok tenni, hát e majdnem a kör négyszögesítésének a problémájának túnt a feladat! Túl sok a kötöttség! Az új kolléga egy 15B-s osztályt kapott meg, pénteken õ nem tarthat órát, csütörtökön meg az osztály van külsõ gyakorlaton, marad neki a hét elsõ három napja. Csakúgy, mint a fent említett fiatal kolléga, aki a másik munkahelye miatt szintén csak a hét elsõ napjában taníthat. Csakhogy ezek három illetve négy részre bontott osztályok, azaz az osztálynak három vagy négy helyszínen három vagy négy tanárral van órája, még inkább azaz :) egy ilyen áthelyezés kapcsán három vagy négy terem és tanár foglaltságát kell még figyelni, és ha ennyi nem elég, akkor még tovább bonyolítja a dolgot, hogy ezek egyben tartandó hat órás blokkok. Az egészet pedig az bonyolítja meg, hogy az így érintett tanár triók vagy kvartettek nem diszjunktak! Tiszta öröm az élet... :)
Azonban a vak véletlen még ezt is tudja fokozni. Kedden délelõtt ezen dolgoztam, már odáig jutottam el hogy lebontom a teljes órarendet, visszateszem ugyanoda azokat amiknek a mozgatása már nem lenne szerencsés (a külsõ gyakorlatok) vagy nem is lehetséges (egy másik iskolában lebeszélt ottani gyakorlatok) és a programmal kérek egy új leosztást. Ilyenkor általában kimarad egy fél tucat kártya (egy kártya egy osztály vagy csoport egy vagy egyben tartva több órás foglalkozása egy teremben egy tanárral), aztán ezeket majd kézzel helyreteszem. Kétségbeesett ötlet, mert a gép leosztása tartalmaz sok furcsaságot, ezek egy részét ki kell javítani a másikat meg elfogadtatni az érintettekkel, amíg a mostani órarend (az is így készült) esetén az elsõ is megvan, a második is megtörtént. Jobb azonban nem jutott eszembe. Nem úgy a balszerencsémnek: amikor kiértünk az Övegesbe, ott már nem is tudtam bekapcsolni a gépet!
Alig egy hónapos... Ausu EeePc 1008HA...
Nem tudom mi a fene okozta, ha feszültség alá helyezem akkor sem mutatja ezt a LED, ha bekapcsolom, csak felvillan a fõkapcsolója LED-je... ARAGORN csinált ilyet, ott azt hiszem valami zárlat okozta: talán az akkumulátor zárlata...? Sajnos, majdnem mindegy miért nem ment: a kedd délelõtti órarendes munkám (és az utóbbi hónap munkái majdnem mind) ottragadt ezen a gépen. Egy másik ilyen gépet feltelepítettem, csak hát azt az öt órát most nem erre akartam fordítani.
Minden rosszban van azért jó is. (Na jó, majdnem mindenben...)
A kedd délelõtti órarend csinálási próbálkozásom elszállt (vagy legalábbis THEODEN javításáig befagyott, elérhetetlenné vált). Így újrakezdve a peremfeltételektõl, kiderült hogy alaposan elbolyongtam az erdõbe, a feladat elsõre nem is olyan bonyolult, persze másodszorra az, de legalább a meglevõ órarendszerkezetben lehet elvergõdnöm, nem kell egy teljesen újat felépíteni. Az ugyanis év közben mindig bajos. Érték, ha az órarend év közben nem változik és számít, hogy ha változik is, lehetõleg ne sokat, ne mindenkinek és ne fenekestõl forgassam azt fel. A vége most is az mint mindig: majdnem minden a helyén van, és az utolsó egy vagy kettõ kártya elhelyezése, beszuszakolása viszi a legtöbb idõt el.