(#1230) 2010. január 22., péntek
Készül a program, valamikori érettségi feladat, telefonszámla. Nem kellene ennyire sok minden hozzá, de jó alkalom a felhasználó által deffiniált adattípus, s függvény, a visszatérési érték megtanítására, aztán elvoltunk ezzel a debug lehetõségeinek megtanításával
Pénteken kora reggel, nulladikban az emelt szintû informatika érettségire készülõ csoportomnak volt foglalkozás. Programozással foglalkoztunk, Pascal nyelven, a FreePascal környezetet használjuk.
Négyen vannak a csoportban, ketten az én osztályomból de õk csak 12-esek azaz mert E-sek, jövõre érettségiznek. Szeptemberben még azt célozták meg, hogy 2010 májusában teszik le az emelt szintût, de ez szerintem mostanra esélytelen! Annyi foglalkozást hagytak ki, hogy messze nem állnak olyan szinten ami érdemessé tenné jelentkezniük most. Egyikük jobban áll, vele ha erõsen nekifekszünk, a 2010 október végi vizsgán lenne mit keresnie, de ez azzal járna hogy tavasszal és nyáron folyamatosan kellene gyakorolni. Sajnos erre kevés az esély, mert a srác szenvedélyes autómániás (végül is azért jár a mi iskolánkba), már az MSN-jére is azt írta, hogy szponzort keres meg hogy áprilisban indul majd az élet – azt hiszem ez az autó versenyzést jelenti. Nem tudom, így hogyan fog az emelt informatikára készülni. Pedig kettejük közül õ van közelebb ahhoz hogy érdemi munkát tudjon majd a vizsgán a programozásból végezni (a többi témakörrel kapcsolatban ott vannak, rágyakorlás kell de azokkal nem lesz gond).
A másik srácom hajmeresztõeket tud kérdezni, még most is alapvetõ dolgokat. Nem tudom, ez azmiatt van-e mert hogy õ egyébként is állandóan beszél és ennek egy része mindig kérdés, olyasmikkel kapcsolatosan is megerõsítendõ kérdések tesz fel folyton folyvást, amiket nyilvánvalóan tud; szóval nem tudom ezért a sok kérdés, vagy tényleg elfelejti egyik foglalkozástól a másikig azt, hogy hogyan például deklarálunk változót, vagy hogy mi a hasonlítás és az értékadás között a különbség. Ezek alapvetõek – nem tudom, így hogyan fog érdemi munkát végezni 2010 október végén a vizsgán. Õ nem autóversenyez, esetleg szóba jöhet vele az, hogy nyáron gyakorol és akkor még akár össze is jöhet... Majd meglátjuk.
Két 13E-s tanuló is volt a „csapatban” (csapat ez, nem kellene az idézõjel, de hát olyan ritkán voltak, vannak jelen egyszerre mind a négyen, hol ezért, hol azért elég könnyen lemondják a részvételt, arról nem is beszélve arról, hogy négy fõ azért nem egy kimondott tömeg...) Egyikük a két 13E-s közül azt hiszem végleg lemondott errõl. Kár, mert körülbelül olyan jól állt mint a sajátjaim közül az a srác, aki többet tud programozásból (és aki inkább a Ladáját buherálja :(), de hát õ tudja. Emelt szintet mindenképpen akar, de most, hogy közel a határidõ, állítólag erõsen gondolkodik a matematika vagy a fizika emeltszintûn, mind a kettõ (mind a három?) hozhat neki pontot a felvételin. Hát, ez az õ döntése, mondjuk kissé neheztelek hogy nekem nem szólt és csak közvetve tudok róla de mindegy, ez nem tánc és illemtaniskola :):)
A negyedik srác a legígéretesebb, neki most, 2010 májusában kell a vizsga és informatika és emelt szintû. Õ viszont nagyon szépen halad, persze gyúrnia erre neki is kellene de az órai feladatokat õ csinálja meg leghamarabb, neki kell a legkevesebb segítség, tanács ha elakad. Mondjuk az is igaz, õt viszont õsszel láttam alig, õ is most kapcsol rá amikor látótávolságba került a vizsga, de legalább rákapcsol. Majd meglátjuk – most azt hiszem, ha lesz egyáltalán emelt szinten vizsgázóm a tavasszal akkor õ lesz az.
Szóval péntek, reggel, hárman a négy fõbõl... Mondjuk kicsit belehúztunk, pontosabban belehúztam... Eddig a szinten tartás is eredmény volt, legalább azt amit tanultunk ebbõl, azt ne feledjék. De hát tovább kellene lépni: most csupa új dolgokról beszéltünk. Halmazok, függvények (az eljárással összevetve), visszatérési érték, formális és aktuális paraméter, karakterlánc darabolás, string átalakítása számmá. Még nem mertem emlegetni a felhasználói típusokat meg nem mertem fejtegetni mi is az az érték szerinti és cím szerinti paraméterátadás, úgy láttam az eddigiek is elég sokkolóak voltak. Azért a pénteki foglalkozáson, a végén (sajnos már csak a végén, sokat szövegeltem :(), kiderült hogy a megszerkesztett függvény nem azt csinálja amit elvártunk tõle, na akkor a debug rejtelmeire került sor. Kell az is, nagyon kell mert csak akkor lesznek a srácok elég hatékonyak, csak akkor van esélyük a tervezett 90 perc alatt lenyomni egy komplett érettségi feladatot. Sok volt ami elhangzott újdonságként, sajnos a következõ héten nem lesz, nem lehet meg a szokásos három foglalkozás sajnos (pedig de kellene!), mert szerdán tantestületi lesz meg szülõim csütörtökön meg az a diszlexiás lófüle... Ez van – egy hét múlva tudom ezt folytatni velük...