(#1434) 2010. július 03., szombat
A SzÁMALK, GDF épülete a Mérnök utcában. Ez egészen pontosan az egyik, a déli szárnya – az északi most épül... A kép 2010. július 3-án szombaton készült, nem sokkal fél kilenc elõtt
A SzÁMALK, Mérnök utcai épülete 14-es terme, itt voltak at „Adatbázis alapismeretek” modul foglalkozásai. A kép 2010. július 3-án szombaton készült, alig valamivel a foglalkozás megkezdése, fél kilenc elõtt
Szombaton megvolt a harmadik alkalom is az „Adatbázis alapismeretek” c. modulból a SzÁMALK keresztfélévesekkel (ha jól emlékszem szoftverfejlesztõk). Értékelni kell ezért az elmúlt meg a mostani alkalommal is volt számonkérés, kicsit tartottam attól hogy ezért neheztelni fognak, de szerencsére errõl szó sincs. Mivel a tantárgy (pontosabban: modul) lényege az elmélet, a súlypontja az adatbázisok elmélete, ezért a számonkérés is kettõs, múltkor is, most is volt elméleti kérdés is meg feladat is. Korábban, a félév elején az „Office alkalmazások” c. modulban találkoztak már Access-szel, de egyfelõl ott nem sokat, másfelõl a QBE rácson dolgoztak, harmadszor pedig a program kezelésének alapfogásait vették, amennyire megtudtam tõlük. Az SQL újdonság számukra, de nagyon jó csoport, nagyon lelkesek, érdeklõdõek – nem hagynak megértetlenül semmit, addig kérdeznek amíg a válaszok nyomán megérthetõ lesz számukra is ami elhangzott. Én meg igyekszem, hogy hamar érthetõ legyen :)
Kicsi csoport, nyolcan vannak (habár szombaton csak heten voltak jelen), és ami nagyon tetszik: amikro az elméleti részt írják, nem kell külön szólni, hogy ha lehet, ne puskázzanak – pedig ha megteszik, sokat azon kívül hoy szólok, nem tehetek ellene... Amikor gyerekeket tanítok, egyszerûbb a dolog, a felnõttképzésben sokkal komplikáltabb... Megsérteni sem akarja az ember a tanítványt (gyereket sem, felnõttet sem), de meg komolyan is kéne venni a dolgot...
Eddig minden alkalommal hogy ott tartottam órát, bajom volt a tanári géppel. Az a legkevesebb, hogy a pendrive-ot nem akarta felismerni, de az elmúlt alkalommal és most is bajom volt azzal, hogy képet csináljak a tanári gépre. Még a saját monitorára is csak sokadik brutál újraindítás után adta ki, de a projektorra meg egyenesen lehetetlennek tûnt. Ráadásul a legutóbbi alkalommal csak alig pár perccel elõbb érkeztem mint a kezdés, olyan hülyén nézett ki az, hogy ott bénázom a hallgatók elõtt... Nekem legalábbis elég hülye érzés volt... Ma (szombaton) korábban mentem mert sejtettem hogy ezzel megint küzdelem lesz, hát volt is. Az elõzõ alkalommal a projektorra kiadni a gépet – most meg egyáltalán a kép varázslása volt gond... Nem tudom, miért nem lehet legalább a tanári gép stabilabb, de végül is nem számít, mert már csak egy alkalom van hátra, akkor meg csak megleszek majd valahogyan...