(#2014) 2012. január 24., szerda
(asszimetria a telepítésben) Ma lesz azt hiszem ebben a tanévben elõször, hogy asszimetrikusan kell írassak az enyéimekkel dolgozatot. Változzunk, az Access és az SQL után, amit eléggé untak már (pedig egyikének-másikának kezdett jól menni), és egy ismert, ismétlésre szánt, általában pedig szeretett mert könnyûnek tartott részterület, a prezentációkezelés felé fordultunk (vissza). A körülmények miatt nem a Microsoft Office PowerPoint-jával hanem a LibreOffice Impress-szel. A 37-esbe felkerült, ott van a héten pár lyukasóra de a 2-esben nincs (ott fut az AutoCAD és csak ott, a számítógépes mûszaki rajz órái tehát sehol másutt csak ott lehetnek). Az óráim, az órarendbéli anomáliákat elkerülendõ, nem csak a 37-esben de a2-esben is vannak. (A másik két kollegina mindig egyazon teremben tanít). A rendszergazda karácsony óta a 37-esben majdnem teljesen feltette – amikor elkezdtük használni, persze hogy kiderült hogy kettõn nincs fenn. A rendszergazda nem tanít így neki ez csak olyan kipipálandó feladat mint akármi, megcsinálja de nem foggal körömmel a lehetõ legjobbra (így lehetett hogy a gépek egyik felén angol volt például a TotalCommander de most is egyiken mutatja a rejtett állományokat a másikon nem). A 2-esben meg csak négy után lehetne telepíteni, õ meg nem hajlandó bennmaradni. Neki ez csak munka. Ki nem próbálja és fõleg nem tapasztalja meg, hogy tanítás közben ez vagy az milyen.
(asszimetria a dolgozatban) Hát ez van, egyszer csak felkerül a 2-esben is a LibreOffice, addig azonban másként haladok a németesekkel akikkel csak a 37-esben vagyok és másként az angolosokkal akikkel a hét öt foglalkozásából kettõ a 37-esben, három pedig a 2-esben van. Így mivel az angolosokkal csak egy, a németesekkel már kettõ alkalommal dolgozhattunk e környezetben, két külön feladat lesz a számonkérés. A németesek egy házi verébrõl szólót amiben animáció is van (nem sok, unalmasan egyforma de ez legalább nem állítja õket túl nagy kihívás elé) az angolosoknak meg majdnem olyan a közlekedési lépáról de mert velük a LibreOffice-szal kevesebbet vehettünk, még animáció nélkül. [Update] Megvolt a dolgozat: az angolosknak a feladat kevesebb bolt mint kellett volna, a leglasabb is végzett 25 perc alatt így az órát még továbbhaladással kitölthettük – mondjuk lehetett volna a feladat nehezebb hogy széthúzza a csapatot. A németeseknek jó volt, a legjobban szépen befejezték óra végére, aki gyengébb hát az nem annyira. Tanulság? Nem tudom van-e, talán csak annyi hogy igen nagyon nehéz megbecsülni, mi a legidáilsabb nehézségi fok (ebben az esetben csak félig sikerült) viszont a testre szabott, a velük korábban feldolgozott tananyaghoz készített feladat a legideálisabb számon kérõ feladat..