(#2112) 2012. április 13., péntek, 05 óra 02 perc
(emelt) Ritkán javítom ki ilyen gyorsan – pedig mindig ilyen gyorsan kellene... Tegnap mind a két csoport írt dolgozatot, az enyéimek: pontosan ugyanaz a feladat és bár a legények szövegeltek, de ugyanaz a felkészítés is, természetesen. WEB lap készítése HTML kódok (és csak azok, forrás szerkesztés) használatával. Ez nem közép szintû tananyag, de egy olyan csoportnak, akik éves szinten 180 óra felett kapnak egy tantárgyból, az emelt szint kell hogy legyen a mérce. Akkor is ha nagyon jól tudom, hogy az osztályból legfeljebb egy, esetleg még egy-két fõ az, aki egyáltalán esélyes emelt szinten érettségizni ebbõl a tárgyból. Ez nem értékítélet, hanem ténymegállapítás, az informatika nem olyan mint a nyelv, informatikából csak a társaság elenyészõ töredékének kell és érdemes emelt szintet tennie. Ezzel együtt is ez a képzési forma egyszerûen kell, hogy tartalmazzon ilyen elemeket! (Ezért bosszantott nagyon hogy sem Erika sem Petra nem akart programozást tanítani, még keveset sem, még elemi szinten sem.)
(a részletek) Szóval WEB lap készítése, HTML kódok alkalmazása... Nagyon nehezen megy, pont mint a programozás és azt hiszem, pont ugyanazért... A srácok megszokták a gombnyomogatást, nem is nagyon fontos hogy éppen mit – az csángó gyerekek vajon az okostelefonjaikkal olyan okosan bánva ugyan mi a csudát tudhatnak az alaposságról, a figyelmességrõl, az elmélyült gondolkodásól? De jó lenne ezt tudni, megkérdezni attól aki ilyen szamárságot mások elõtt mond – szóval ez a korosztály tudja veszettül nyomogatni a billentyûzetet, de sajnos úgy látom az elmélyült gondolkodás nem megy. Talán menne, mert ha rákészteti õket mondjuk a tanári erõszak :) akkor van akinek megy, de hát eszük ágában sincs... Ez akkor látszik, amikor nem OK valami: akkor látszik igen nagyon, amikor elrontanak valamit. A programozás is, a HTML kódok rakosgatása is ilyen... A dolgozatban is sok olyan volt aki egy idézõjelet, egy ék alakú jelet nem tesz le, aki egy címkét nem jó helyre tesz le. Nem tudom mi a rendezõ elv, talán a részletek tisztelete, talán annak átérzése, hogy nagy vonalakban ugyan lehet akárki is okos, hajítófát az nem ér, az ördög akkor is a részletekben lakozik...
(tünetek) Persze, lehet hogy csak alaptalanul vagyok elégedett... WEB lapot ezek a legények talán soha sem fognak HTML kódban csinálni, talán soha nem kell majd azt keresni, hogy amikor egy táblázat nem jól jelenik meg, ugyan melyik TR vagy TD címke van rossz helyen vagy hiányzik. Az aggódásom tárgy természetes hogy nem ez... Hanem hát a legények nagy többsége – reményeink szerint mind – autószerelõ lesz és azért van közös nevezõ, éppen hogy az, miszerint az ördög a részletekben búvik meg... A tünet egy dolog, de az hogy ezt mi okozza és hogy azt miképpen lehet megváltoztatni, akár tetszik akár nem, észmunkát kíván.
És úgy látom, ez a legfájdalmasabb a srácaimnak...
(jajgat) Most egy-egy TAG helyét, elírást kellene megtalálni és kijavítani, pár év múlva meg azt megmondani az ügyfélnek, miért nem világít az irányjelzõ ha a féklámpa is világit vagy annak okára lelni, hogy ugyan már, miért csak melegben mûködik egy blokkolásgát és amint lehûl az idõ miért lesz teljesen hatástalan avagy hogy miért van hogy a kocsi ha üzem meleg, akkor nehezen vagy egyáltalán nem akar elindulni? Ehhez is, ahhoz is a jelenségeket értõen szemlélni, a lényeget kiemelni és a lényegtelentõl elvonatkoztatni, okokat keresni és javítási taktikákat kigondolni kell. És nem azonnal jajveszékelni, hogy nem sikerül és nem panasznapot rendezni hogy ugyan de nehéz dolog is ez és nem állandóan kérdezni, kérdezni és kérdezni – gondolkodás helyett...
Persze ezzel nem csak a gyerekek vannak így...
(statisztika) Hja a dolgozat? Az megvolt és még az eredménnyel sem lehetek igazán elégedetlen. 28 fõ írta meg a harmincból ami nem rossz arány. Az osztály átlaga 2,893 ami szintén nem lehet általában ok (tanári) panaszra, sajnos sokat ront a képen, hogy ez egy E osztály azaz nyelvi elõkészítõsök és hogy ezt olyan 150 informatika óra után produkálták és hogy nem egy ismeretlen hanem egy ismétlés után tanagyagból jött össze ennyi. Csak ennyi... A megoszlás viszont egészen szabályos: egy elégtelen, nyolc elégséges, tizenhárom közepes, öt jó és egy (sajnos hogy csak egyetlen egy) jeles született... Még egy apróság: az angolosok átlaga 3,066, a németeseké pedig 2,583... Ez is mutat valami, lehet ,hogy a németesekkel gyúrni kellene még ezt a témát...