(érettségi) Érettségi beosztások... Minden más ment rendesen, a felügyelők beosztásával azonban bajban voltam... Legyen tartalék is, a váltás is gördülékenyen megoldható legyen... Próbálkoztam vele párszor, sehogyan sem akart szépen, szimmetrikusan és értelmesen összejönni a dolog. Azt hiszem azonban, megvan a megoldás! Logikailag egy kört alkotnak a helyszínek: a felügyelendő termek, a folyosói felügyelet, a tartalék és a váltó. Ezután óránként minden szereplő a „körben” egyet lép... Így a váltás megoldott, senki nem marad ugyanott és talán áttekinthető is. Egyelőre abban nem vagyok biztos, hogy kell-e tartalék és váltó, de Bolla Éva is így csinálta, évek óta így van és nem volt vele gond. Nem kellene ezen változtatnom azt hiszem... (Gyakorlatilag két tartalék van ekkor, ha jól értem.) Aggódom ezerrel, mert ez is olyan, mint tavaly ősszel az órarend volt, amit egészen egyszerűen nem lehet rosszul megcsinálni. Mondjuk az akkor csak másodszorra sikerült – most nincs két lehetőségem, elsőre jónak kell lennie a dolognak.
Az ördög a részletekben lakozik, ez megint bebizonyosodott... Az első tárgy beosztása hipp-hopp megvolt, a másodiknál tűnt fel, hogy miért nem engedi a program minden kolléga beosztását egy adott tárgy adott vizsgahelyszínér ebben vagy abban a szerepben. Tudom, nem vagyok különösebben találékony, valószínűleg ezért került majdnem kettő órámba, amíg megtaláltam a megoldást. A vizsgán szereplő tanár alapadatai között megadható tantárgy. Nos, utóbb belegondolva van benne logika: az itt jelölt, a kolléga által tanított tárgy napjain, vizsgáin a kolléga mint vizsga szereplő, nem osztható be! Ráadásul úgy látom, ha a vizsgára beosztani szándékozott kollégának semmi vizsgatárgyat nem áll-tok be akkor megint csak nem hagyja vizsgaszereplőnek definiálni. Trükkös... Most keresem a leírást: ezekre mind bezzeg az nem utal! Tudom, jó leírást csinálni nehéz, olyat meg ami mindenkinek megfelel, talán lehetetlen is. Ezt viszont tényleg lehetett volna szerepeltetni benne. Egyébként is, a leírás inkább azt taglalja ami a program kezelőfelületét látva és mondjuk öt percet próbálgatva egyébként is magától értetődő – nyomjuk meg ezt, nyomjuk meg azt – ami szerintem felesleges! Felteszem, ezt a programot sehol, semelyik iskolában nem a nyeretlen kétévesekre bízzák... A leírás 90%-a, ha nem az egésze pedig csak azoknak ad érdemi támogatást, akik ilyen teljes képernyős lófülét még nem használtak. De hát ki az aki ilyen? Na jó, felesleges ezen merengenem, ettől semmi meg nem változik...