(#1149) 2009. november 10., kedd
Borult idõ, kora reggel esett is, még amikor a pékhez mentem is szemerkélt, de aztán elállt, csak a tócsák viza, a feketén csillogó aszfalt mutatta, esett megint. Nincs hideg, a reggeli szél a gyenge esõvel azért megteremti a novemberi alaphangulatot :(
Ma nem kell kísérnem, igaz: három órám van meg lenne más dolog is, a múlthavi hiányzás a sajátjaimaknak, ezt le kellene könyvelni, a dolgozatokat is be kellene írni. A legelsõ azonban megint a helyettesítés, Eta ma sincs, megint keresgélnem kell. Laci megtette elsõ körben,. Négybõl két és fél :) óra lefedve, egyik kérdéses mert nem H betûs a kolléga ráadásul az elsõ óra, elõtte nulladik meg nekem is van, szeretem :( amikor ennyire torlódnak a dolgok. Mindegy, ez van – nem kéne sopánkodnom. Végül is kiírtam minden órát de egy kivételével a H betûseket, ez viszont szakszerûtlen helyettesítés, ezt nem szeretik a kollégák. (Ha korábban lehetne tudni hogy ki kell írni Etát, akkor lehetne, jobbat is...)
A reggeli óra, a nulladik az elég szokványos volt: a vegyes csoportommal, a sajátjaim és a 13E-sek adatbázis-kezelõ feladatot csináltak meg. Nem domborítottam ki, de beszedtem (utána) és majd kijavítom, leosztályozom azaz számonkérést volt. Kell is, ebben a tanévben elég kevés jegy született még.
Napközben, délelõtt „randim” volt a revizor hölggyel, hát elég sok minden adatra van neki szüksége! Sok az észrevétele is a napi gyakorlatunkkal kapcsolatban, majd a jelentésében (gondolom) leírja ezeket, hát azt hiszem ezeket meg kell majd szívlelni. Kissé aggaszt azonban a dolog, nem világos ugyanis, hogy az általa kért rengeteg, valóban szerteágazó információ beszerzése és fõleg jelentéssé konvertálása vajon mi okból, milyen céllal történik. (...)
Napközben elvacakoltam a beszerzés tervezésével is: a szakképzési forrás terhére projektorokat és kiszolgáló gépeket, laptopokat akarunk beszerezni (mondjuk a lehetõség, a keret alig harmadáért, a többit a gyakorlati oktatás költi el: ez rendben is van így, mert ez erre van és ráadásul a fenntartó nagyon szigorúan ellenõrzi is ezt). Nem nagyon tetszik, hogy a tantermek töredékében van kivetítõ, mostanra meg már majdnem mindenki szeretné használni, az órarend teremkiosztásánál visszatérõ probléma ez, miközben a mûhelyek, a gyakorlati munkáltatás helyei közül majd felében van már projektor! Szerintem iskolánk pedagógiai munkájában erõsen keveredik a mûszaki elmélet és gyakorlat, szerintem a mûhelyeknek a munkáltatás, a gyakorlati tevékenység lenne a szerepe, ehhez nem nem vagy egészen csekély mértékben kell projektor, de akik errõl döntöttek másként gondolták, ez van. Ez van! Most viszont az adódó lehetõség – mondom csak harmada – erejéig viszont projektorokat veszünk, ezzel több terem lesz kivetítõs, remélem ez számottevõen könnyít majd a kollégáknak is – meg nekem is, órarend terembeosztásban :) Szóval a beszerzés... Sajnos szorít az idõ, holnap meg holnapután a látogatók vezetése miatt még kevesebb lesz az idõ, bele kell szorítani akkor is, hogy az ajánlatokat összerendezzem, melyik lesz felvállalható és megcsinálni a megrendelést... Két céggel is egyezkedtem telefonon, az egyiknél egy kiszállási dijat sikerült felére lealkudni bár ez nem nagy tétel, és remélem nem erõgépet adnak laptopként mert ez oda teljesen felesleges... Na majd meglátjuk..
Késõ délelõtt órám volt a kicsikkel. Szövegszerkesztettünk, már elég sok óra volt ilyen, gyakoroltuk már eleget, mégis nem kicsit felbosszantott hogy csak bambulnak, azt várják, hogy én a kivetítõn megmutassam mit hogyan kell megcsinálni és majd õk azután csinálják... Ma kicsit keménykedtem velük – azt hiszem rájuk fért – mert vártam, hogy õk tegyék meg amit kell és ne csak várjanak mindig a megoldásra... Jó srácok, jó csapat bár kicsit lustának tartom õket. Érdekes, a tavalyi szintén E osztályból azok voltak a „húzósak”, akkor voltak akik egy-egy érdekesebb részfeladatra tudtak és akartak rámozdulni, akikrõl azután más kollégák elmondták, hogy nehéz velük, nem fegyelmezettek... Nem jó ilyet hallani, de hát ez van: más dolog hogy ki mennyire rátermett az életszerû helyzetben (például egy nem teljesen ismert, nehezebb részfeladat megoldása során) és más dolog az iskolai beválás... Sajnos...
Délután emelt szintû érettségi elõkészítõ: egyetlen srác jött el de nem baj, a foglalkozás foglalkozás! Emelt szintû adatbázis-kezeléssel foglalkoztunk (most nem programozás), és a srác aki jött nagyon szépen vette az akadályt, SQL-ben egészen összetett lekérdezéseket is összerakott. Sajnos 45 perc után szólnom kellett, ennyi, mert hogy délután a Budaiba kellett menjek megbeszélésre. A feladat – hétvégén ezen dolgoztam, a SzÁMALK-osaimnak is ezt tervezem kiadni, kicsit persze variálva – nagyon hosszadalmas és részletes, egy 45 perces órára nem fért volna be. Lesz belõle még mit csinálni majd a következõ foglalkozáson is.
A Budai Középiskola, ma is itt volt a TISzK-es csoportmegbeszélés
Késõ délután a Budai Középiskola, TISzK csoportmegbeszélés. Ez ma bõvebb volt, a Petrik es VIR bemutatója volt. Régi ismerõs, Szabó András tartotta a bemutató, õ (és tesója) a TWINNET; õk csinálták ha jól emlékszem a FÕKIR-t is (az F2-t már azt hiszem nem – bár hogy egy cég név mögött mi van, én erre nem látok rá). (Majdnem csuklottam: András amikor oda jutott, hogy a tantárgyfelosztásról beszélt, a VIR rendszerük ezen tevékenység támogatásáról beszélt, megemlítette hogy olvasta itt az én blogomban, mennyit küzdöttem vele. Hogy hogyan talált rá, fogalmam sincs, Google ezek szerint belinkelte?)
A munkacsoport, Szabó András elõadása után még volt pár dolog, amit meg kellett beszélni, végül is majdnem hét óra lett mire szétszéledtünk