(#1505) 2010. szeptember 18., szombat
A Haller út, a Szent Vince templom, az õszi esõ és a szombat kora délelõtt... A kép 2010. szeptember 18-án készült, akkor volt abban az évben, abban a félévben az elsõ foglalkozásom a Fáy-ban a fõiskolásaimmal, ömlött az esõ amikor reggel mentem... Hja és gyalog, mert a villamoson valaki rosszul lett és az utolsó megállót gyalogolni kellett...
Szombat, EJF, szünet... „Információs rendszerek” c. tantárgy, hallgatók a szünetben... A kép elég csapnivaló, egészen egyszerûen nem mertem totált csinálni róluk, még rossz néven veszik... Ez a kép is 2010. szeptember 18-án készült, kicsivel dél után, az ebédszünetben. Ha jól emlékszem, valamely Pascal programmal sikerült ennyire elbûvölnöm a hallgatókat...
2010. szeptember 18, szombat koradélután. Zuhogott kora reggel, reggel, délelõtt, aztán eltûntek a felhõk és még a nap is kisütött, szeretem az ilyen õszi idõket is... A Fáy-ban tanítottam aznap fõiskolásokat, a kép a szünetben készült
(fõiskola) Ma volt ennek a félévnek az elsõ foglalkozása, legalábbis számomra, ha jól nézem az órarendjüket akkor az elmúlt héten is volt nekik valami... Most a másodévesek, azaz a harmadik félévüket csinálók voltak itt és a keresztfélévesek, tizennégy fõ. (Tavaly alig valamivel korábban volt hasonló foglalkozás a most már harmadévesekkel...) Ez a mostani másodéveseknek a csapat egyik fele, éppen a fele. Decemberben találkozom majd a másik felével. „Információs rendszerek”, ez volt a tantárgy címe. Aki tervezte a képzést, nem tudom mire gondolhatott, bár nem is fontos, ha ez a tantárgy akkor ez, értelmes dologgal meg tudtuk tölteni a mai napot is. Természetesen feldolgoztuk a kötelezõ tananyagot, az elmélet elég uncsi, és ha szerintem az akkor milyen lehet a hallgatóknak! Na mindegy, a tananyagnak a programozással kapcsolatos része, na az már nagyon ott volt. Az elméletet majd a PPT-ben megkapják a hallgatók, viszont hogy gépteremben lehettünk, kicsit a Pascal-lal is foglalkozhattunk. Komolyan gondolkodtam rajta, lehet hogy Java helyénvalóbb lett volna, korszerûbb az biztos. Ám azért vannak korlátok. Azzal nem hiszem, hogy ennyire kicsi idõ alatt akármi mûködõképes dolgot lehetne csinálni. Sokat ezzel sem, de legalább megmutattam miként lehet egyszerû, futni képes programkát csinálni, hátha lesz aki rákap az ízére...
(feladat) A foglalkozás másik része közvetve tananyag, a szigorlati tételek között ugyanis szerepel habár egyetlen tantárgyi program sem tartalmazza. (Amikor annak ideján ezt megkérdeztem egy fõiskolai oktatótól, kissé flegmán azt válaszolta, hogy ebben a tárgyban, az „Információs rendszerek” tárgyban dolgozzák azt õk fel. OK, akkor mi is – csak azt nem értem, hogy akkor meg miért nem lehet szépen beilleszteni valamelyik tematikába, le is írni, hogy szerepeljen a hivatalos tematikában is?). Szóval a nap harmadik harmada a HTML-lel telt el, idén (is) kicsit változtattam a dolgon. Be akartam mutatni a WYSWYG editálást, az öreg Mozilla editor-ával összeraktunk egy primitiv kis lapot, amit azután megcsináltunk forrásban is. Komolyan gondolkodtam, hogy nem írjuk meg, csak megtekintjük a forrást, de hát az nem ugyanaz. Ezután egy, a kiadandó házi feladathoz hasonló bonyolultságú lapot írtunk meg, ez a sulisoknak csinált Erdély feladathoz hasonlított. Kicsit turbóztam azon hogy legyen több feature benne, de végül is forrásban összerakni sem egy nagy durranás. A feladat is kicsit más lesz idén: eddig a középiskolás feladatokhoz hasonlóan nagyon aprólékosan meghatározott feladatot kaptak ami azzal jár, hogy pontosan tudják a hallgatók mi a teendõ, de azzal is hogy az eredmények jó esetben egyazon formájúak – meg rossz esetben is, meg abban az esetben is ha páran megcsinálják, a többiek megkapják, pár karaktert átírnak benne oszt jól van. Az idei feladatban a téma csak nagy vonalakban adott (magyarországi tájak), meg hogy milyen HTML feature-okat akarok, a többi egyéni döntés. Remélem, így tényleg egyéni munka lesz, mindenki számára egyéni a feladat ugyanis...