(#1544) 2010. október 16., szombat
EJF, másodév illetve keresztfélév: Információelmélet foglalkozás, számonkérés…
EJF, másodév illetve keresztfélév: Információelmélet foglalkozás, számonkérés…
Az ebédszünetben alkották a hallgatók, a legnagyobb bánatomra le kellett töröljem mert kellett a hely, de megörökítettem és közre is adom. A tárgyhoz ugyan semmi köze, de érdekes :-)
(EJF) Szombaton volt az ezévi (pontosabban az õszi félévi) harmadik foglalkozás és egyben az egész kurzus legelméletiebb foglalkozása is, Információelmélet. Az elsõ éveseknek (harmadik félév) illetve a keresztféléveseknek (második félév) kellett jelen lennie, még így sem nagyon nagy a létszám sajnos. Volt év amikor egy évfolyam negyven fõ körüli volt, ehhez képest most papíron huszonhárman lettek volna, a valóságban befért a csapat a kettes számtech-be.
Nem tudom, akik nem voltak itt, fõleg a keresztfélévesek hiányoztak fokozott számossággal, azok vajon mentességet kaptak avagy egyszerûen csak más, fontosabb dolguk volt – majd kiderül a félév végén.
A foglalkozás az elõzõ tantárgy, az elõzõ foglalkozás számonkérésével kezdõdött, szerintem ez helyénvalóbb mint a foglalkozást követõen egybõl megíratni. Az eredmények így persze kcisit gyengébben mint amúgy, de reálisabbak is talán. Ezután jött maga a tanagyag, meglehetõsen elméleti, a matematikai logika sok elemét dolgozza fel a tananyag. Eddig nem volt, de komolyan gondolkodom konkrét, megoldandó az algebrához hasonlatos feladatok megcsinálásán, legalább nem a levegõben lógna a dolog, legalább kapcsolódhatna valamihez.
Kiegészítettem adatvédelemmel illetve a titkosításról, hitelesítésrõl egy meseszerû, kis anyagrésszel. Ez a közreadott PPT-n nincs rajta, nem is hiszem hogy rá akarom tenni. Remélem, nem pusztán csak az én rossz természetem mondatja ezt, de szeretném ha számítana, hogy valaki megjelenik a foglalkozáson vagy nem, hogy legyen már valami többlet haszna annak aki a szombatját erre áldozza azzal szemben, azzal ellentétben, aki ilyen vagy olyan indokokra hivatkozva de nincs itt és majd a lapomról letöltött PPT alapján készül fel. Ezt a két kis témát mindenképpen vissza akarom a számonkérésében kérdezni majd.
A foglalkozás utolsó óráját a következõ tananyagnak szenteltük – majd akkor, az egyik csoporttal egyben egy nap kettõ hét múlva, a másik felének azonban két fél napra „tördelve” – mivel a következõ azaz harmadik közös tantárgyunkból meg elmegy majd valami idõ ennek a tárgynak a számonkérésére. Annak a tárgynak „Operációs rendszerek” a címe, ehhez rendelhetõ gyakorlati tudás nagyjából (szerintem) minden, ami gépkezelés, ami még nem valami alkalmazói programnak a használata.
Tételesen szombaton ez az állománykezelés volt, nem tudom taktikailag helyesen tettem-e, de a karakteres felület bemutatása, használtatása volt az, ami ebbe az órába belefért. Konkrétan DOS parancsokkal mappa és állomány kezelés – igazán elavult dolog, de legalább a karakteres felületet is látták, és erre lehet majd építeni ha állománykezelõt gyakoroltatok velük. Amit szerintem nagyon kell, a másodév végi szigorlaton ezzel komoly problémák szoktak lenni.