(#1662) 2011. február 10., csütörtök
(hajnalban) Sikerült elég korán felkelni hogy meglegyek mindennel: sikerült, mert nem nyomtam túl sokszor vissza azt a nyüves telefonébresztõt...
(09E)A kicsikkel adatbázis-kezelés: a többtáblás feladatoknál tartunk, SQL-ben toljuk és szeretnék, nagyon szeretnék valami használhatót megtanítani nekik INNER JOIN-nal (tartok tõle, a laza illesztés már nem fog beleférni), de egyenlõre nem nagyon értik. Pedig még náluk, az õ óraszámukkal sem végtelen a rendelkezésre álló idõ, hamarosan egy átfogó ismétlés sorozat kellene az eddig feldolgozott (valamennyi középszintû) témakõrbõl aztán programozás... Ma azonban még egy háromtáblás feladat, jó lenne ma addig eljutni hogy a három tábla egyszerre való kapcsolatát meg tudnám mutatni a WHERE záradékba tett feltételekkel csakúgy, mint az INNER JOIN többszörös alkalmazásával. Sajnos, azt hiszem a csoportnak legfeljebb a harmada fogja megérteni mindkettõt, talán nem túlzó cél a WHERE záradékos megoldást megértetni... Ma már megcsináltam nekik a holnapi dolgozatfeladatot is, igyekeztem tartalmában mást, de a tudáselemeket tekintve pont ilyet összeállítani illetve olyat, ahol egészen egyszerû feladatokkal sikerélményt és értékelhetõ osztályzatot az is szerezhet aki nincs a csúcson egyszer's mind egy nehezebb utolsó részfeladattal az okosabbakat is megdolgoztatni. Holnap kiderül, mennyire sikerült...
(10E)Ma lesz órám a 10E-sekkel, ma azokkal akikkel tavaly nem én dolgoztam (holnap a másik felével sõt Cs.G.I. Távol léte miatt egy tantermi órám is lesz velük, na ez egészen alkalmas lesz az érettségi szóbeli témakörök [nem tételek még!] kihirdetésére, megbeszélésére, mivel szeretném ha az osztálynak legalább a fele, jó esetben a kétharmada letenné most nyár elején ebbõl a tárgyból a középszintût). Szóval egyik felével ma, másikkal holnap óra, velük a táblázatkezelést gyakoroljuk apró (bár nehéz) új tudáselemeket teszünk már csak hozzá. Egy feladat múlt órán majdnem kész lett ezért az óra kitöltése és a diákok leterhelése miatt egy másikba is bele kell kezdeni, jó esetben azt meg is oldani, erre egy régebbi emeltszintû feladatot választottam, azok elvileg 30 percesek, bele kellene férjen az órába – nem fog mert fecsegõsek. Nem szeretem az ilyen órát amikor két feladat is terítéken van, de hát ez van, nincs mit tenni.
(ast)Ma lesz ast (alkalmazott számítástechnika, ez elvileg szakmai tárgy és a két, gépész óratervû végzõs osztálynak taníthatom, itt az érettségi témakörök felett veszünk ezt azt de amennyire lehet a heti egy órás informatikát igyekszünk megtámogatni) szóval lesz ast is, a nagyokkal is a táblázatkezelést gyakoroljuk, velük tehát heti egy az óra, a negyedik csoport jön ma, ott a tervezés, felkészülés olyan nagy kaland nem volt hiszen ugyanazt mint a hétfõi másik három csoporttal. Soha sem tudom megjegyezni, melyik csoport is lesz akikkel ma találkozom, mivel van olyan ahol szinte mindenki a fizikát választotta választható érettségi tárgynak, na õk olyan nagyon nem érdeklõdnek az informatika iránt. Igaz, akik ebbõl akarnak érettségizni, azok sem, talán és remélem hogy csak még habár olyan sok idejük már nem maradt. Sajnos a nagy többség éppen csak át akar menni, a szakmához ez nem kell nekik, tovább meg szinte biztosan nem akarnak tanulni sem most, sem a szakma elvégzése után (bár ez lehet majd másként alakul, egy az elõzõ osztályombeli diák hetekkel ezelõtt jelezte, hogy a felvételijéhez, öt évvel az érettségije letétele után de most nekifut ismét matek és informatika tárgyakból az érettséginek... Van ilyen is :))
(korrep)Szóval az ast az egyszerû dolog, ma lesz még korrep is a 10E-seknek. Ezt õk kérték, és a mai elméleti óráik elõtt/után lesz, ugyanis alapgyakorlaton vannak, a teljes osztály tanteremben csak 3 órát van, kettõ osztályharmad reggeltõl reszel a mûhelyben, a harmadik harmad meg a tantermi órák után, na ide, így beillesztve két részletben találkozom velük és ezt az órát a könytvárban tartjuk, az ottani gépeken. Most már hogy „látótávolságban” van nekik az elõrehozott érettségi, van is érdeklõdés. Itt azonban más feladattal kell õket dolgoztatnom mint az órán (bár a téma ugyanaz kell legyen, az a praktikus), de más feladat, lassan viszont kifogyok azon feladataimból amiket még nem vagy elég régen csináltak meg ahhoz, hogy gyakorlás lehessen. Ma egy korai, 2005 õszi emelet táblázatkezelõvel teszünk kísérletet azt hiszem -a bizonytalanság oka az hogy emlékeim szerint az elõzõ feladatot nem egészen fejeztük be azaz nekik is vegyes lesz a foglalkozás, a régi feladat vége és egy mai feladat...
Nagyjából ennyi a haditerv mára – ami a tanítást illeti A többi meg ahogy jön... :(