Lassan ennek a hétnek is a végére érünk. A tegnapi nap elég rohanós volt, de a csütörtök ilyen már jó ideje... Reggel programozás foglalkozás a négy tizenegyedikes srácnak. Persze hogy amikor én vagyok pontos akkor ők nincsenek egész pontosan itt, na jó: hárman alig késtek, a negyedik srác, aki a legjobban otthon van a programozásban na ő vagy fél órát késett... A múlt pénteken egy kevéssé sikerült mintapéldával – ez az én hibám volt – a feltételes utasítást dolgoztuk fel, ma (azaz csütörtökön) a felsorolásos ciklust... Egészen bugyuták ezek a példák ha belegondolok, de életszerűbbet meg nem tudok kitalálni úgy, hogy rövid is legyen, áttekinthető is legyen és éppen a lényeg, éppen a feldolgozandó anyag legyen belőle „látható”... A tegnapi foglalkozás mindenesetre nem volt szerintem rossz bár nem az én elégedettségem a megfelelő fokmérője ennek hanem a diákoké, ők meg erről nem nyilatkoznak...
Délelőtt egy órám volt a 12E-sekkel. Ők akik a félév elején a nagyarc figurával próbálkoztak és akiket egészen pontosan akik közül néhányat nagyon határozott szóval helyre kellett tenni. Most Okés velük (is), nem sok óra maradt már hátra a tanévből velük, ezeket intenzív munkára kell kihasználnunk hogy az érettségijük ne legyen nagyon gyenge... A műsorszám velük ma egyszerű volt, a múlt heti dolgozatot kapták ki – egészen pontosan ilyenkor az eredményeket tudják meg és esetenként a típushibákat is szóba hozom nagyon ügyelve, hogy sértő senki felé ne legyen! - majd közösen meg is csináltuk ugyanazt a feladatot. Ez sem volt talán haszontalan! Az óra végén még akadt majd öt perc lauf is, szóval nem volt feszített a tempó velük
Csütörtök lévén a sajátjaimmal volt egy-egy órám (a két osztályféllel egy-egy). Velük az elmúlt pár óra gyakorlás volt, ideje volt tehát a számonkérésnek, ráadásul a jövő héten csak kedden látom őket, csütörtökön nálunk már szünet van és a rá következő kedden, amikor legközelebb látnám őket, még mindig szünet... Ahogy közeleg az érettségi, igyekszem egyre komolyabban venni, most például a 2007-es őszi érettségi egy feladatát raktam össze nekik (egy lapra, formázva), így a papírt kézbe lehet adni, mert a korábbi megoldás, amikor a most papírra tett -féle feladatot PDF-ben kapták meg, egyértelműen nem több mint szükségmegoldás. Más a papírt kézben tartva, keresgélve az egyes feladatelemeket dolgozniuk és más a képernyőn olvasni, a feladat megoldása során task-ot váltogatni, ide-oda görgetni a képernyőt... Szóval az a kettő óra, ami a 12E-sek és a sajátjaim órája között volt, erre ment el. Meg arra, hogy kijavítsam az azt követően sorra kerülő, 12C-sek dolgozatát. Azt nem lehet odázni, ebben az évben a 12-eseknek csak heti egy órájuk maradt – ennyire volt tanárkapacitás – az meg a vizsgákig nagyon hamar elmegy... Nagyon szerettem volna dolgozatot íratni velük, de felháborodtak volna és joggal: az előző órán írtunk, nem is volt könnyű... Szóval inkább az előző órait dolgoztuk fel közösen, úgy mint a 12E-sekkel, abból többet tanulnak. Csak a jegyeik száma nem szaporodott, pedig alig egy hónap, április vége és őket lassan majd akkor zárni kell és év végi jegyet kreálni ami pedig évközi jegyek alapján egészséges dolog :)