Elindult a tanév, a mai péntekkel Befejeztük az első hetet. Nem volt teljes hét, mivel az első napon az évnyitó és a három osztályfőnöki óra nem normál program, de akkor is egy teljes hét telt el. A sajátjaimmal volt kettő informatika órám, de nem a teljes osztálynak, mivel a csapat fele májusban leérettségizett, csak az osztály fele jár informatikára. Voltak óráim a kicsikkel is, a kilencedikesekkel is, ez a nyelvi előkészítő osztály. Az angolosokat tanítom, az tantárgyfelosztást így csináltam meg. Mondjuk lehetett volna a németes csoport is az enyém, de Pehl Tibi fia az angolosokhoz került, természetesen ezt a csoportot választottam. Nem rossz csoport, ahogyan a tavalyi NEO-sok is jó kis csapat volt – őket sajnos decemberben át kellett adjam, de ezt a mostani csoportot év végéig szeretném végigvinni.
Majdnem végigment a hét, a hétfőt kivéve miden nap órabeosztása ki lett próbálva. Van amit meg kell változtatni, van amit a kollégák kérnek változtatni. Ezeken belül vannak teljesen ésszerű és egyszerűen kivitelezhető dolgok de akadnak hajmeresztő dolgok is. Egyik másik indok hallatán nem is tudom, sírni kellene, hogy egy felnőtt ilyen hülyeségekkel indokolja hogy mondjuk pénteken mér nem is akar dolgozni, vagy nevetni mert úgyis csak vicc, talán nem is gondolják komolyan. Lehet, hogy jövőre ezt az egész igényelősdit át kellene alakítani: csak a tantárgy belső logikája vagy pedagógiai okok mentén lehet akármit is kérni, egyébként meg elsődleges, hogy a gyereknek ne kelljen hajnalban kelni, nem kelljen noylc órát bent lennie, ne legyenek aránytalanul rövid vagy hosszú napjai. Végül is a gyerek a suli legfontosabb eleme, ha „ő” nincs, süthetjük az okosságunkat... Na mindegy: akármennyi fura igény is elhangzott, sok dolgot valóban át kell alakítani, ezzel feltehetően egy hét múlva egy olyan órarenddel mehetünk tovább, lehetőleg akár egészen júniusig...
Lassan befigyel a következő feladat, a fenntartói adatszolgáltatás... Micsoda kacifántos név... A FÖKIR (más neve EKIR) rendszerben egészen aprólékosan kell adatokat felvinni az iskolának a saját működéséről: az osztályok, a csoportok, a tantárgyak a foglalkozások egészen apró részletekig definiálásra kerülnek. Ráadásul ez soha nem sikerül elsőre jól, mindig sok benne a hiba – mert a fene se tudja megmondani, mit és hogyan is kell beállítani a rengeteg lehetőség közül, amikor például egy csoportot vagy egy gyakorlati foglalkozást kell megadni. Rettentően túl van ez bonyolítva...